סיפור גבורה אוקראיני

לוחם אוקראיני, שנחשב למת אחרי שהטנק שלו התפוצץ בדרום המדינה, הצליח לשרוד אחרי שזחל לאורך שישה ק"מ עם רגליים שבורות לפני שחיילים אוקראינים אחרים חילצו אותו.

סרחיי, נהג טנק מדגם T-64 שמשתייך לחטיבה הממונעת ה-28, נכנס לאחד הכפרים בדרום המדינה שנהרס על ידי הכוחות הרוסיים. לפתע, הטנק עלה על מוקש והתפוצץ, וכתוצאה מכך איבד סרחיי את ההכרה.

כאשר הוא התעורר, הוא הבין שהרגליים שלו שבורות, אולם הצליח לצאת מתוך הטנק ההרוס ולהגיע לצד הדרך, שם חפר בור וכיסה את עצמו בעלים כדי להסתתר מהרוסים. הוא סיפר כי בשלב מסוים, התקרב למקום טנק רוסי והוא חשש שהחיילים יבדקו את הטנק ויגלו שהוא ריק ויחפשו אחריו. למרבה המזל, הטנק הרוסי עזב במהירות את המקום כדי להצטרף לקרב חדש שהתלקח באזור.

במשך כמעט יום שלם המשיך סרחיי להסתתר בבור, ללא כל תקשורת סלולרית ובלי מים לשתייה, אולם הוא החליט לא לוותר ולהמשיך את מסע ההישרדות על אף הכאבים העצומים. הוא הצליח לגרור את עצמו לאורך שישה ק"מ עד שטיפס על גבעה קטנה, וכאשר הצליח להתחבר מחדש לרשת הסלולרית, הוא הזעיק חיילים שכבר חשבו שהוא מת.

"האחים הגיעו בזמן ולקחו את סרחיי, שלא יכול היה לדבר אפילו מילה, שלא לדבר על לזוז", ציינה ההודעה מטעם החטיבה הממונעת. הוא פונה לטיפול בבית החולים והחל להתאושש בהדרגה, כאשר הודה כי "הדבר היחיד שמעציב אותי הוא שהרופא מעריך שאני לא אוכל ללכת עוד שישה חודשים ושהחלאות הרוסים עדיין פה". "אבל הטנקיסט סרחיי משוכנע שאחיו לצבא האוקראיני יוכלו להרוס את האויב ולהשיב את כל האדמות שלנו הרבה לפני שהרופא ירשה לו ללכת שוב על רגליו", סיכמה ההודעה.

Five injured in septic tank explosion in Mumbai's Dharavi | Cities News,The  Indian Express

קרדיט : ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"   קרדיט לתמונה: אינדיה אקספרס