דיוויזיה 4 מטילה תמלוגים על סחורות בנמל לטקיה וגורמת למחיריהן לעלות

מקורות מקומיים דיווחו לרשת החדשות -Suria TV כי "דיוויזיה 4" החלה להטיל תמלוגים על חומרים שיובאו דרך נמל לטקיה בחוף הסורי, מה שהוביל לעליית מחירי יבוא זה. עליית המחירים בשווקים הושפעו מהפלישה הרוסית לאוקראינה והקפיצה את מחירי נגזרות הנפט וחומרי הגלם. 

הטלת תמלוגים

"התמלוגים של דיוויזיה 4 בנמל לטקיה אינם מרחמים … רחמי אלוהים יורדים." במילים אלה, סיטונאי בשם איברהים החל את דבריו באתר החדשות "סוריה טי וי" על המתרחש בתוך נמל לטקיה , לשם מגיעים המשלוחים ונפרקים לנמל מהספינות. המשלוחים מהנמל, ובסמוך לשער היציאה של הנמל הראשי, דיוויזיה 4 עוצרת את המשלוחים, והקצין הממונה מגיש קבלה על תשלום בסך 20 אחוז מערך החשבונית הכוללת, ובמידה והסוחר יסרב לשלם את שווי הקבלה, יחולט משלוחו.

הסיטונאי הוסיף, "לפני כמה ימים היה לי משלוח של חומרי כותנה לייצור חיתולים ורקמות, אז החשבון גדל ב-20 אחוז, מה שאילץ אותי להעלות את המחיר של קילו חיתולי תינוק (פלאש) ל-17,800 אלף פאונד." 

במהלך הראיון עמו הוא הדגיש כי צעדים אלו שמבצעת "דיוויזיה 4" אינם חוקיים, אך הם מבוצעים בהסכמה עם משרד האספקה ​​בממשלת המשטר הסורי ועובדיו. כאשר הסוחר משלם את שווי החשבון ל"דיוויזיה 4", הוא יכול לתמחר את החומרים כרצונו ללא כל חשש לסנקציות על הפקעת מחירים, וזה מה שזה גורם לרוב הסיטונאים לשלוט בשווקים. 

הטלת התמלוגים הובילה לעליית מחירים של מוצרים רבים, לרבות חומרי ניקוי, שמחיריהם עלו בנפת לטקיה שבשליטת המשטר, עד כדי כך שרוקן את כיסי האזרחים, בנוסף לחוסר היציבות בשער החליפין של הלירה סורית מול הדולר, ועליית מחירי חומרי הגלם בעולם.

סגירת מפעלים ופיטורים 

העלייה במחירי חומרי הגלם לניקיון הביאה לעלייה בעלויות הייצור, מה שגרם לחלק מהמפעלים לפטר עובדים כדי לפצות על עלויות אלו.

עובד במפעל לייצור חומרי ניקוי בכביש ג'בל-לטקיה אמר לרשת -Syria TV: "ההפסדים היומיים של המפעל עולים על 50 מיליון מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, עקב המחיר הגבוה של ליטר סולר המגיע  ל-5000 לירות סוריות ובנוסף יש קושי להשיג אותו.
הוא הוסיף כי המפעל זקוק לכמויות גדולות של דלק כדי להפעיל מכונות, במיוחד עם הפסקות החשמל הקבועות, התייקרות חומרי הגלם בעולם והשכר הגבוה של העובדים. 

הוא ציין כי מפעלים רבים סגרו או פיטרו מספר רב של עובדים כדי לאזן את הוצאות המפעל או כדי לצמצם הפסדים, מה שהגדיל את שיעור האבטלה במחוז.

'סבל מתמשך'

סבלם של האנשים באזורים שבשליטת המשטר גובר מיום ליום לאור המחירים הגבוהים המופקעים של רוב החומרים, בעיקר הבסיסיים, לאור אדישות המשטר למתרחש בשווקים כמו למשל מונופול, מחירים גבוהים ומחסור בחומרים.

עם תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, מחירי רוב הסחורות והחומרים הבסיסיים בשוק הסורי עלו בשיעור חסר תקדים, במקביל ליישום ההחלטה להוריד את הסובסידיות , ולאור חוסר היכולת של משפחות רבות להבטיח את צרכיהן, בנוסף למחסור בהזדמנויות עבודה, וכוח הקנייה החלש של המטבע המקומי המתדרדר מול הדולר.

"החטיבה הרביעית" מטילה תמלוגים על סחורות בנמל לטקיה וגורמת למחיריהן לעלות

קרדיט לתמונה: א-נאהר