דו"ח חושף: התקיפות של ישראל בסוריה פגעו בשאיפותיה של איראן

דיווח חשף כי אמנם מערך התקיפות האוויריות הישראלי בסוריה פגע בשאיפות הצבאיות של איראן, אך דחף את הסכסוך לזירות אחרות.

אלוף עמיקם נורקין, שפרש בשבוע שעבר מתפקיד מפקד חיל האוויר הישראלי, אישר כי המערכה השיגה פחות מ-100% הצלחה וציין כי המצב היה שלילי יותר בלעדיה.

הצבא הישראלי חשף כי ביצע יותר מ-400 תקיפות אוויריות בסוריה ובחלקים אחרים של המזרח התיכון מאז 2017 כחלק ממערכה רחבת היקף נגד איראן ובעלות בריתה, כך דיווח ה-"וול סטריט ג'ורנל" .

מפקדים בכירים ישראלים התייחסו למערכה כ"מלחמה בין מלחמות", שלדבריהם נועד להרתיע את איראן ולהחליש את יכולתה של טהראן לפגוע בישראל במקרה של מלחמה גלויה בין שני האויבים האזוריים.

בין היעדים שישראל פגעה בסוריה ניתן למנות מערכות הגנה אווירית רוסיות, בסיסי כטב"מים המופעלים על ידי יועצים צבאיים איראנים ומערכות טילים מונחים ומדויקים שנועדו עבור לוחמי חיזבאללה בלבנון.

התקיפות הרגו גם יותר מ-300 בני אדם, כולל מפקדי צבא איראניים, חיילים סורים, חמושים שנתמכו ע"י טהראן, ולפחות שלושה אזרחים, כך דיווחה NorthStar Security Analysis, חברת ייעוץ שבסיסה בישראל.

כרמית ולנסי, עמיתת מחקר במכון הישראלי למחקרי ביטחון לאומי, אמרה כי המערכה הובילה במידה רבה לנסיגת הכוחות האיראניים ממקומות קרובים לגבול ישראל לאזורים בטוחים יותר במזרח סוריה.

מיליציות איראניות בדרעא, סוריה

נסיגה איראנית מהגבול

"זו אסטרטגיה יעילה, אבל היא לא מספיקה כדי להתמודד עם ההתבססות המלאה של איראן בקרבת הגבול הישראלי ובאיומים שהיא יכולה להפנות לעבר ישראל", הוסיפה.

ראוי לציין שבשבת פתחה ישראל בתקיפות אוויריות על "מפעלים איראניים" באזורי חאמה במרכז סוריה, במתקפה הגדולה מסוגה מאז תחילת מלחמת רוסיה באוקראינה.

ממרכז המעקב הסורי לזכויות אדם נמסר כי "התרחשו פיצוצים בסביבת העיר מסיאף במערב חמה, כתוצאה מפגיעת טילים ישראליים שכוונו למספר מטרות בסביבת העיר מסיאף ומטרהה בכפר סואידי ובקומפלקס מפעלים בטחונים באזור זאוי במערב חמה, שבו נמצאות מיליציות המזוהות עם האיראנים (משמרות המהפכה)" וחיזבאללה הלבנוני.

הוא ציין כי ישנם "מחסנים ומרכזי מחקר לפיתוח טילים ומל"טים" במקומות המותקפים.

ראוי לציין כי תקיפה ישראלית זו על אדמות סוריה היא השמינית בשנת 2022, וההפצצה החדשה מגיעה יותר מחודש לאחר הפעם האחרונה שבה הפציצה ישראל מטרות על אדמת סוריה ב-7 במרץ.

חברי מיליציית חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן בסוריה

קרדיט : אלערביה