"המלחמה באוקראינה שינתה את החישובים של טורקיה בסוריה"

אתר החדשות האמריקאי " אל- מוניטור " שופך אור על ההשלכות של המלחמה באוקראינה על המציאות הסורית, ועל חישוביה של אנקרה במדינה, שנקרעת במלחמת אזרחים כבר יותר מאחת-עשרה שנים.

האתר ציין כי טורקיה ניצלה את הירידה בפעילות הרוסית בצפון מזרח סוריה כדי לנקוט בצעדי הסלמה נגד המיליציות הכורדיות, ופועלת לחזק את הבסיסים הצבאיים שלה באידליב, שבצפון מערב סוריה .

האתר הוסיף כי טורקיה שלחה מסרים עקיפים לאסד המציעים דיאלוג מותנה בשלושה סעיפים, הראשון שבהם הוא שימור המבנה המאוחד של סוריה , השני מבטיח את שלמותה הטריטוריאלית של המדינה, והשלישי הבטחת חזרתם הבטוחה של מליוני הפליטים הסורים השוהים על אדמת טורקיה.

הדו"ח הבהיר כי אנקרה מקווה לשלב במאמציה את משטר אסד בחיסול פרויקטים בדלנים כורדיים בצפון-מזרח המדינה, אך הדבר לא התקבל ברצון ע"י המשטר הסורי, שראה במה שפורסם לאחרונה בהקשר זה – תעמולה שערורייתית.

העיתונאי הסורי, המתגורר בארצות הברית של אמריקה , סרקיס קסרג'יאן, אמר בראיון לאותו אתר , כי אין תמריץ למשטר אסד לחפש פיוס עם טורקיה , אלא אם איחוד האמירויות תסכים להשקיע בסוריה .

העיתונאי לא היה אופטימי לגבי הגעה להבנה כלשהי כרגע בין שני הצדדים, בשל נוכחותם של מספר נושאים בעיתיים, והוא מצפה להמשך הנוכחות הצבאית הטורקית בצפון סוריה , כפי שקורה בצפון עיראק, הרודפים אחרי ה-PKK.

העיתון הטורקי, Hurriyet, דיווח לפני מספר ימים על מגעים חשאיים בין טורקיה למשטר אסד לשיפור היחסים בין שני הצדדים, על פי שלוש עקרונות: אחדות המדינה, שמירה על המבנה המאוחד שלה והבטחת החזרה הבטוחה של הפליטים למדינה.

אתר ארה"ב: מלחמת אוקראינה שינתה את החישובים של טורקיה בסוריה

קרדיט: אלדוראר