נשיא איראן מדגיש את הצורך לרכוש טכנולוגיה גרעינית

נשיא איראן: לא נקשר את המחקר ופיתוח שלנו בתחום הגרעין למטרות שלום לרצונות והשקפות של אחרים

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אישר בשבת שלמדינתו יש "זכות" להשתמש במה שהוא תיאר כ"אנרגיה גרעינית למטרות שלום", ואמר כי "זכותה של טהראן לרכוש טכנולוגיה גרעינית אינה מוטלת בספק".

"לא נקשר את המחקר והפיתוח שלנו בתחום הגרעין למטרות שלום לרצונות ונקודות מבט של אחרים ", ציטטה סוכנות הידיעות IRNA את ראיסי בטקס שנערך לרגל "היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית" בטהראן .

איראן גם חשפה בתערוכה שהתקיימה בהזדמנות זו מה שנחשב אצלה  ל"9 הישגים חדשים" בתחום הגרעין.

בביקור בתערוכת "ההישגים הגרעיניים" אמר ראיסי כי "הממשלה תומכת במחקר ופיתוח בתחום התעשייה הגרעינית למטרות שלום", וציין כי "קצב המחקר והפיתוח בשימושים למטרות שלום באנרגיה גרעינית במדינה הואץ מאוד".

הנשיא האיראני גם תיאר את ההתפתחויות הללו כ"אינדיקטור של ביטחון עצמי והסתמכות על יכולות פנימיות", וקרא "להפיץ את הרוח הזו בתעשיות אחרות ובתחומים אסטרטגיים אחרים במדינה".

ראיסי הוסיף, "אי אפשר להחזיר את מדעי הגרעין והטכנולוגיות של איראן לאחור… איראן לא תשעבד את המחקר בתחומי גרעין למטרות שלום לרצונותיהם ודעותיהם של אחרים".

ראיסי גם חשף את "המסמך (החזון) האסטרטגי של תעשיית הגרעין ל-20 השנים הבאות" באיראן.

כמו כן, הארגון לאנרגיה אטומית של איראן הכריז במהלך תערוכה זו על שלוש התוכניות האסטרטגיות שלו, שהן "לייצר 10,000 מגה וואט חשמל באמצעות אנרגיה גרעינית", "לפתח את השימוש בקרינה" ו"להקים תחנת כוח גרעינית ביתית מלאה עם הספק של 360,000 מגה וואט בדארחוין – دارخوين, שבדרום המדינה".

מתוך התערוכה שהתקיימה לרגל יום הטכנולוגיה הגרעינית הלאומי

קרדיט: אלערביה