הסכם ראשוני בין קרן המטבע הבינלאומית ללבנון על סיוע של 3 מיליארד דולר

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום ,יום חמישי, כי הגיעה להסכמה ראשונית עם שלטונות לבנון על תכנית סיוע בהיקף של שלושה מיליארד דולר על פני ארבע שנים.

רמירז ריגו, שעמד בראש משלחת קרן המטבע ללבנון, אמר בהצהרה כי אם התוכנית תאושר על ידי הנהלת הקרן והדירקטוריון, הסיוע שיישלח ללבנון ייכנס במסגרת "התמיכה בתוכנית הרפורמה של הרשויות להחזרת הצמיחה והיציבות הכלכלית."

בסוף מרץ האחרון, משלחת של קרן המטבע הבינלאומית החלה במשימה חדשה בלבנון להטוויית תכנית סיוע בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים.

זוהי המשימה השלישית שמבצעת קרן המטבע הבינלאומית עבור לבנון מאז תחילת השיחות ב-24 בינואר , כדי להוציא את המדינה מהקריסה הכלכלית שהכניסה כמעט 80% מהלבנונים לקו העוני.

ב-11 בפברואר, קרן המטבע הבינלאומית פרסמה מפת דרכים ללבנון, שב-2020 לא הצליחה לשלם את החוב הממשלתי לראשונה בתולדותיה.

מוסד בינלאומי זה קרא לרפורמות פיננסיות כדי להבטיח קיימות החוב, בנייה מחדש של המגזר הפיננסי, רפורמה במוסדות ציבוריים ומלחמה נחרצת בשחיתות.

הקרן הדגישה שוב ושוב כי היא לא תעניק תמיכה כספית אלא אם כן ממשלת לבנון תסכים ליישם רפורמות שאפתניות הנחוצות כדי לחלץ את המדינה מהסטגנציה הכלכלית שאליו היא צללה.

מאז 2019, לבנון עדה לקריסה כלכלית חסרת תקדים, שהבנק העולמי דירגה בין הגרועות בעולם מאז אמצע המאה הקודמת.

לכך מתלווה שיתוק פוליטי המונע נקיטת צעדי רפורמה להגבלת ההידרדרות ושיפור איכות החיים של האוכלוסייה שיותר משמונים אחוז ממנה חיים מתחת לקו העוני.

6 أسئلة حول مسار مفاوضات لبنان مع صندوق النقد الدولي | اقتصاد | الجزيرة نت

קרדיט : אלחורה  ואלג'זירה