כצפוי, ארה"ב תקל בסנקציות הצבאיות על טורקיה ותמכור לה מטוסי אפ-16

לפני כשבוע פרסם האתר נציב.נט כתבה לפיה אפשר והסנקציות האמריקאיות על טורקיה יוסרו חלקית לפחות….. היום מתברר שזה אכן קורה.

סוכנות רויטרס דיווחה, ביום רביעי, כי ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מאמין שמכירת מטוסי F-16 לטורקיה תואמת את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ארצות הברית ותשרת גם את אחדות נאט"ו בטווח הארוך.

הסוכנות הוסיפה כי מידע זה שהתקבל ממכתב ששלחה מחלקת המדינה האמריקאית לקונגרס  ממנו משתמע שהיא אינה תומכת מפורשת בהסכמה זאת.

טורקיה הזמינה מארצות הברית באוקטובר האחרון 40 מטוסי F-16, המיוצרים על ידי חברת לוקהיד מרטין, וכמעט 80 ערכות שדרוג למטוסי הקרב הקיימים שלה.

וושינגטון נמנעה עד כה מלהביע דעה כלשהי על העסקה, וקבעה כי עליה לעבור את ההליכים המקובלים הדרושים למכירת נשק בארה"ב.

מכירת נשק אמריקאי לטורקיה בעלת ברית נאט"ו הפכה ל"מעורפלת" לאחר שאנקרה רכשה מערכות הגנה מפני טילים מתוצרת רוסיה, מה שהוביל לסנקציות אמריקאיות וכן להרחקת טורקיה מתוכנית מטוסי הקרב F-35.

אנקרה הזמינה בעבר יותר מ-100 מטוסי F-35 אמריקאים. 

בשיחת טלפון ב-10 במרץ אמר ארדואן לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהגיע הזמן להסיר את כל הסנקציות ה"בלתי הוגנות" על התעשייה הביטחונית הטורקית וכי טורקיה מצפה שההזמנה שלה למטוסי F-16 תושלם בהקדם האפשרי.

An F-16 Fighting Falcon of the Turkish Air Force takes off on a sortie from an air base during Exercise Anatolian Eagle, in Konya, Turkey. (Courtesy of Turkish Ministry of Defense)

קרדיט : אלחורה      קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הטורקי