האו"ם ממנה פעילת זכויות אדם אנטי ישראלית לבדיקת המצב בשטחים

מועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה את עורכת הדין פרנצ'סקה אלבנזה מאיטליה לשליחה המיוחדת החדשה לבחינת זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים. בעבר, השוותה אלבנזה בין הנכבה לבין השואה והאשימה כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד".

אלבנזה, שעבדה בעבר במחלקה המשפטית של סוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א, פרסמה מחקרים רבים בנושא הפליטים הפלסטיניים ולפני שנתיים פרסמה את הספר "מעמד הפליטים הפלסטיניים בחוק הבינלאומי" עם לק טקנברג. כמו כן, היא שימשה חוקרת במסגרת אוניברסיטת ג'ורג'טאון והאוניברסיטה האמריקאית בביירות.

במסגרת תפקידה החדש, אותו היא אמורה למלא בשש השנים הקרובות אחרי שתחליף את השליח הנוכחי, מייקל לינק, תידרש אלבנזה "לעקוב ולדווח אחרי מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ולחקור את "ההפרות הישראליות של עקרונות החוק הבינלאומי, החוק ההומניטרי הבינלאומי ואמנת ז'נבה".

דוח חדש שפרסם ארגון UN Watch הזהיר כי המינוי של אלבנזה מפר את העיקרון שמומחי האו"ם העצמאיים צריכים לפעול ללא משוא פנים ובאופן אובייקטיבי, וכי גם אלבנזה עצמה הודתה בשנה שעברה כי הדעות שלה "עלולות לפגוע באובייקטיביות שלי".

בין השאר, הדוח ציין כי אלבנזה השוותה בין השואה לבין הנכבה ושיבחה את הארגונים שהאשימו כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד". בשנה שעברה היא כתבה כי "ישראל מקדמת את תוכניות 'הקולוניזציה' שלה – מבצעת הפרות חמורות של זכויות אדם ומחזיקה מיליוני אזרחים שבויים". בפוסט שפרסמה במאי אשתקד, היא קראה לאמברגו נשק נגד ישראל.

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, מירב אילון שחר, גינתה את מועצת זכויות האדם על המינוי. "המועצה לא משקפת את המציאות בשטח. היא לא משקפת את הפסגה שהתרחשה בנגב", אמרה בשיחה עם אתר ג'ואיש אינסיידר, בהתייחסה למפגש ההיסטורי של שרי החוץ השבוע.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי