מאמן הולנד מודיע שיש לו סרטן

מאמן הולנד לואיס ואן חאל חשף כי הוא חולה בסרטן הערמונית וכי הוא מקבל כעת טיפול, אך הוא עדיין מתכוון להוביל את נבחרת מילס במונדיאל בעוד שבעה חודשים בקטאר.

ואן חאל, בן 70, אמר לתוכנית "הומברטו" ההולנדית כי שחקני נבחרת הולנד לא ידעו על האבחנה שלו, למרות שהוא קיבל טיפול כימי בלילה במהלך 4 מחנות אימונים, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

"הם חושבים שאני במצב בריאותי טוב, אבל אני לא", אמר מאמן ברצלונה, באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד לשעבר, שהחל טיפול בשנה שעברה לאחר שאובחן ב-2020.

הוא הוסיף בראיון לרגל יציאתו הקרובה לאקרנים של סרט על חייו בשם "לואי": "זה חלק מהחיים שלי. עברתי הרבה במהלך חיי, מחלה ומוות, התעשרתי כאדם. בגלל החוויות האלה", לפי AFP.

ואן חאל, שחלה בנגיף הקורונה בשבוע שעבר, שבר את ירך ב-2021 לאחר שנפל מאופניים.

ואן חאל, המאמן את נבחרת הולנד בפעם השלישית בקריירה שלו, עורר מחלוקת בחודש שעבר, כשאמר על ההחלטה להעניק לקטאר את ארגון מונדיאל 2022 "מגוחכת", והאשים את הפדרציה הבינלאומית (פיפ"א) שעשתה צעד זה מ"סיבות פיננסיות ומסחריות", מה שגרם למזכ"ל הוועדה העליונה לפרויקטים. ואת המורשת הקטארית, חסן אל-תוואדי, להגיב על כך.

הולנד, סגנית אלופת גביעי העולם 1974, 1978 ו-2010, נבחרה כקבוצה הראשונה בבית  בגביע המונדיאל יחד עם המארחת קטאר, אקוודור וסנגל. הולנד משחקת את משחק הפתיחה של גביע העולם עם סנגל ב-21 בנובמבר.

יונייטד, שנוהלה על ידי ואן חאל בין השנים 2014 ל-2016, הייתה בין אלו שאיחלו למאמנה לשעבר להתאושש. הוא צייץ בטוויטר: "כולם במנצ'סטר יונייטד עומדים מאחורי המאמן הקודם שלנו במאבק שלו בסרטן. שולחים לך חיזוקים וכוח, לואיס".

קרדיט : אלחליג' און ליין