דיפלומט מערבי: רוסיה מכינה את מיליציית ה"נמר" הסורית להילחם באוקראינה

לאחר ששני הצדדים פתחו בקריאות במהלך השבועות האחרונים ללוחמים זרים להצטרף לסכסוך הרוסי-אוקראיני, דיפלומט מערבי חשף את הגעתם של לפחות 300 לוחמים מדיוויזיה בכוחות המשטר הסורי לרוסיה לאימון צבאי לפני שיצאו לאוקראינה .

הכוחות שהגיעו שייכים לדיוויזיה 25 מגייס 5 של צבא סוריה, המכונה כוחות "הנמר" בפיקודו של תת אלוף סוהיל אל-חסן, הנתפס כמפקד צבאי מעולה הידוע בשיתוף הפעולה ההדוק שלו עם קצינים רוסים.

דיפלומט מערבי הסביר כי הרוסים הציעו לכל לוחם 1,200 דולר לחודש למשך שישה חודשים עם בונוס של 3,000 דולר עם שובם לסוריה, על פי דיווח של הניו יורק טיימס.

משכורות מתגמלות

לדברי העיתון, הובטחו למשפחותיהם 2,800 דולר, בתוספת 600 דולר לחודש למשך שנה, אם יקירם נהרג בפעולה, והוסיף כי אותם חיילים בסוריה מרוויחים כ-100 דולר בחודש, בעוד שחיילים מיחידות העילית הפחות ידועות מרוויחים כ-50 דולר בחודש.

מפקד מיליציה שהורכבה מלוחמים מסוריה וממדינות שכנות שקיבלו תמיכה רוסית במהלך המלחמה בסוריה, חשף כי קבוצתו שלחה כוח נוסף של 85 איש לרוסיה. הוא הוסיף כי ביניהם יש לבנונים, עיראקים וסורים, וציין כי יש עוד לוחמים בדרך.

אימון בסוריה

אתמול דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי כוחות דיוויזיה 25 המשיכו, זה היום השלישי, באימונים במרכז וצפון מערב סוריה לקראת הלחימה לצד הכוחות הרוסיים באוקראינה.

הוא הוסיף כי דיוויזיה 25 עורכת אימונים "ברמה גבוהה" באזורי אידליב ובאזורי המזרח של חומס וחמה כדי להכין את לוחמיה ומפקדיהם להילחם באוקראינה לצד הרוסים אם יתבקשו לעשות זאת. במקביל רוסיה מאותת  לקהילה הבינלאומית כי היא מכשירה צוותים צבאיים סורים  להשתתפות במלחמה הרוסית- אוקראינית במקרה של הסלמה של קרבות ועימותים באוקראינה.

האימונים הצבאיים של הכוחות המיועדים לפעול באוקראינה  כללו גם הנחתה מהאוויר של אנשי הדיביזיה, כך לפי המצפה הסורי, שהוסיף כי הוא "כלל גם הפעלת מסוקי אימון שהגיעו מנמל התעופה (הרוסי) של בסיס חמיימים בנפת לטקיה, במערב סוריה".

בתרגילים השתתפו כ-700 חיילים וקצינים סורים הפועלים תחת הכוחות הרוסיים, והצביעו על כך שהתרגילים הגיעו לאחר שובם של "נציגי כוחות הצבא הסורים הנאמנים, מסיור מקדים ברוסיה".

"בכסף"

בסאם אל-אחמד, ראש ארגון "סורים למען אמת וצדק", קבוצת תמיכה שחקרה את הסחר בשכירי החרב הסורים, טוען כי  "כסף הוא בדרך כלל המניע".

הוא הוסיף כי חלק מהסורים מרגישים נאמנים לרוסיה בגלל תמיכתה באסד, בעוד שאחרים מצטרפים להילחם כי הם פשוט צריכים כסף ומאמינים להבטחות של המגייסים שהם יקבלו משימות לא קרביות, כמו שמירה על בסיסים או מתקני נפט. הניו יורק טיימס.

כמו כן, הסביר אל-אחמד, "לחלק מהאנשים לא אכפת להילחם, אבל יש קבוצות שבהחלט מרוויחות מהצרכים של אנשים".

הוא המשיך, "התוצאה זהה, אנשים משלמים את המחיר הזה. אנשים משתתפים במלחמות שהן לא המלחמות שלהם".

מדינות המערב מזהירות

ראוי לציין כי דובר הפנטגון ג'ון קירבי חשף ביום רביעי כי כאלף שכירי חרב מקבוצת וגנר הרוסית כבר נמצאים באזור המזרחי של דונבאס באוקראינה, כולל סורים.

מדינות מערביות, בראשות בריטניה וארה"ב, שהיוו חוד חנית בעימות מול מוסקבה בתקופה האחרונה, וגם מדינות נוספות, הזהירו את אזרחיהן שלא להשתתף בקרבות.

ראוי לציין כי פלישת הצבאי הרוסי, שהחל ב-24 בפברואר, עדיין נמשך למרות כל הקריאות הבינלאומיות לרגיעה, ולמרות הסנקציות הכואבות שהוטלו על הרוסים.

 

Assad vows 40,000 fighters for Russian war with Ukraine - intelligence

קרדיט לתמונה: "פורום אוקראינה"