כל הכוחות הימיים הרוסים בים התיכון פועלים בלב ים

הדיווחים על פעילות הצי הרוסי בים התיכון מתגברים ומציגים תמונה של הפעילות הימית המוגברת במזרח הים התיכון.

שתי קבוצות השטח הקרביות של הצי הרוסי  הפועלות בים התיכון  נמצאות בלב ים מתחילת השבוע מכיוון שלא נצפו סיירות ומשחתות בטרטוס. ה-SAG (קבוצות אניות השטח) שבמרכזו ספינות המלחמה של הצי הצפוני ממשיך לפעול מדרום לכרתים. ייתכן שהן עוקבות אחרי התמרונים הימיים המשותפים של הצי הצרפתי והיווני.

ספינת התיקון PM-82 אכן עזבה את טרטוס והיא פועלת ליד כרתים מאז ה-28 במרץ. פריסתה יוצאת דופן שכן היא בעצם בית מלאכה צף שנועד לתקן כלי שיט בהיעדר בסיס ייעודי. הפריסה שלה ליד כרתים, שבה פועלת לפחות קבוצת שטח – SAG אחת, מעידה על כך שיכולות להיות תקלות מכניות בכלי השייט של קבוצת שטח אחת – SAG.

עזיבתה של אניית המלחמה "סגן האדמירל פארומוב" והופעתה ליד תעלת סואץ עשויה להצביע על כך שהיא עומדת לצאת לים האדום או שהיא ממתינה להגעת יחידות חדשות של הצי הרוסי לים התיכון. עד כה לא היו דיווחים על ספינות מלחמה רוסיות הפועלות בים האדום.

אות ה-AIS של מכלית הצי ויאזמה דווח לאחרונה ב-31 במרץ בנמל טרטוס, מה שמצביע על כך שהיא מתדלקת את המכלים שלה באמצעות בתי זיקוק נפט סוריים.

בתחילת המבצע הרוסי האוקראינה דיווחו אמצעי תקשורת עולמיים כי רוסיה תגברה מאוד את נוכחות הימים מדרום לאירופה למקרה ותפרוץ מלחמה נגד נאט"ו אז יוכלו אניות הצי להלום בעורף מדינות הארגון.

מפת מצב של פריסת הצי הרוסי בים התיכון:

קרדיט :  russianfleetanalysis.blogspot.com  – Frederik Van Lokeren         קרדיט לתמונה: קפטיין לומה @