תחקיר רוסי: אונקולוג ביקר אצל פוטין 35 פעמים ב-4 השנים האחרונות

סוכנות ידיעות רוסית חשפה בתחקיר שעשתה כי צוות של רופאים, מומחים בתחום הסרטן, מבקר לעתים קרובות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביתו או מלווה אותו לטיולים, על רקע השאלות הגוברת והולכת על בריאותו של הנשיא בן ה-69.

תחקיר חדש של  פרוקט -"Proekt"  העלה כי רופא אונקולוג המתמחה בסרטן בלוטת התריס ביקר בפוטין 35 פעמים במהלך ארבע השנים האחרונות.

מהתחקיר עולה כי יבגני סילבונוב, אונקולוג בלוטת התריס, ביקר את פוטין במעונו בעיר סוצ'י בים השחור 35 פעמים ובילה עמו כ-166 ימים.

כמו כן, שני רופאים מומחים בתחום האף אוזן וגרון, איגור איסקוב ואלכסיי שיגלוב, ביקרו אף הם את הנשיא הרוסי לעתים קרובות.

ד"ר אלכסיי שיגלוב נסע לפגוש את פוטין 59 פעמים ובילה איתו בסך הכל 282 ימים בין 2016 ל-2020, לפי הדיווח.

התחקיר ציטט רופא, שלא חשף את זהותו, שאמר כי מחלות של בלוטת התריס, לרבות סרטן, מאובחנות לרוב על ידי מומחה אף אוזן וגרון, ולאחר מכן מממשיכים האונקולוג והמנתח בטיפול.

על פי האתר " ביזנס אינסיידר " , הגוף שערך את התחקיר הצליח לברר את זהות הרופאים שבילו עם פוטין על ידי בחינת חשבונות הלינה בבתי מלון שפורסמו באתר הרכש הממשלתי.

בדיווח נאמר כי התאריכים שבהם שהו הרופאים במלונות בסוצ'י עולים בקנה אחד עם ביקוריו הרשמיים של פוטין בעיר או לתקופות שבהן הוא נעלם באופן מסתורי מעיני הציבור.

התחקיר העלה כי המספר הממוצע של עובדים רפואיים בסביבתו של פוטין גדל מחמישה ב-2016 וב-2017 לתשעה ב-2019.

חברי הצוות הרפואי של פוטין כללו גם מרדימים, נוירוכירורג, מומחה למחלות זיהומיות ורופא טיפול נמרץ.

התחקיר טען גם כי פוטין הסתמך גם על שיטות רפואה אלטרנטיבית כמו רחצה בדם המופק מקרני צבאים.

בדו"ח נאמר כי פוטין עשה את הטיפול האלטרנטיבי בהמלצת שר ההגנה הרוסי שלו סרגיי שויגו, שכן יש מאמינים כי דם צבי משפר את מערכת הלב וכלי הדם שלו מצעיר את העור.

באתר נכתב שתהליך הפקת הדם מקרני הצבאים נעשה על ידי חיתוך בזמן שהחיה עדיין בחיים, בתהליך שלדברי פעילי זכויות בעלי חיים דומה לתהליך של תלישת ציפורניים של מישהו.

פוטין לא נראה בציבור בספטמבר 2021, כאשר בקהילה הרפואית רווחה האמונה שהוא עבר ניתוח מורכב הקשור למחלת בלוטת התריס, נאמר בתחקיר.

לאחר מכן הופיע פוטין עם פנים נפוחות, מה שגרם לשמועות שהוא לוקח סטרואידים המשמשים לעתים קרובות לטיפול בסרטן בלוטת התריס.

הקרמלין סירב בעבר לענות על שאלות בנוגע לבריאותו של פוטין, ודובר ממשלתי התעקש ב-2020 שבריאותו "מצוינת".

سرطان الغدة الدرقية: الأسباب، الأعراض والعلاج

קרדיט : אלחורה ו- webteb.com