שבדיה מגרשת פליטים סורים היות ו"דמשק הפכה לבטוחה"

רשות ההגירה בממלכת שוודיה קיבלה מספר החלטות גירוש נגד מבקשי מקלט סורים ממחוז דמשק, מכיוון שחשבה שהעיר "הפכה לבטוחה".

אתר "אלקומבס", העוסק בחדשות שבדיות בערבית, השיג מכתב ממבקש מקלט סורי בו הוא מדבר על קבלת החלטת הגירוש מ"מחלקת ההגירה", והסביר כי הוא משרת בצבא משטר אסד בדרגה. של רס"ר, לפני שערק ב-2012, כשחיפש מקלט במחנה זעתרי בירדן. אז נסע לשוודיה ב-2019 והגיש שם בקשה למקלט.

מבקש המקלט הוסיף במכתבו כי לאחר שלוש שנים בשבדיה, רשות ההגירה הוציאה החלטה לגרש אותו עם משפחתו, מכיוון שהעיר דמשק נחשבת בטוחה, וציין כי ערער שוב ושוב על ההחלטה אך ללא הועיל. סוכנות ההגירה דרשה ממנו להוציא דרכונים ולעזוב את שוודיה.

הוא ציין כי הזכות לקבל עורך דין מרשות ההגירה אינה תקפה יותר עקב מתן החלטה סופית בעניינו, והדגיש כי כעת הוא חי בחרדה מתמדת, מחשש שהוא ומשפחתו יגורשו לסוריה , שם נגזרו עליו שלא בפניו חמש שנות מאסר עקב עריקתו.

בעוד עורכת הדין, נדיה חאתם, התייחסה לעניינו של מבקש המקלט ואמרה כי אין זה המקרה הראשון בו ניתנה החלטת גירוש מכיוון שדמשק נחשבה בטוחה, שכן התקבלו מספר החלטות בנושא, והיא ייעצה למבקש המקלט לפנות שוב  ל"מחלקת ההגירה" ולערער על הגירוש כי היעדר תגובה לא תשרת את מטרתו להישאר בשבדיה.

היא הוסיפה כי לא ניתן ליישם את החלטות הגירוש נגד סורים, מכיוון שאין אפשרות לטוס לשדה התעופה של דמשק, ולכן הופסקו כרגע כל החלטות הגירוש , מה שנותן להם את ההזדמנות לנסות שוב ולקבל מקלט בשבדיה.

ראוי לציין כי שוודיה מארחת כיום יותר מ-191,000 פליטים סורים, ולפי הלשכה הסטטיסטית של שוודיה בשנת 2018, מספר הפליטים הסורים הגיע ליותר מ-189,000 פליטים סורים, המחזיקים ברישיון שהייה או באזרחות שוודית.

קרדיט: זייתון ניוז