דיוויזיה 4, פאר הדיביזיות הקרביות של צבא סוריה הולכת ומתפוגגת אל האין

כוחות דיוויזיה 4 , הנקראת בלעג בשפת אתרי התקשורת הסורים "מיליציית דיוויזיה 4 " , ממשיכים במדיניות הביזה במחסומים ובנקודות הביקורת הממוקמות שם, מה שעורר את זעמם של אתרי אינטרנט הידועים בנאמנותם למשטר לאחר שגילו כי לוחמי המיליציה בזזו במחסומים מספר "צליינים" שיעים שהיו בדרכם למקדשים הקדושים להם, וכן גנבו את כספם ואת רכושם, מה שהוגדר באתרים אלו כ"פגיעה במוניטין".

בתקופה שבה אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות של נאמני המשטר מעלימים עין מכל מעשי חבלה, ביזה, שוד כספם ורכושם של סורים ועקירתם מביתם, על ידי אנשי מיליציית אסד ומליציית השביחה שלה, אחד מאתרים אלו פרסם פוסט בפייסבוק השופך אור על השחיתות של מיליציית דיוויזיה 4 השולטת במעבר הגבול אל-בוקמאל עם עיראק וכיצד היא סוחטת את "חסידי חומייני" השיעים במחסומי הכניסה לסוריה לצורך ביקור במקומות הקדושים ושודדת אותם.

מעבר הגבול ליד העיר אלבוכמאל:

קרדיט: רשתות חברתיות

סחיטה וגניבות בתוך המעבר

באתר "שחיתות בסוריה" נכתב כי מסעות התיירות העיראקית (מבקרים שיעים המגיעים בדרך היבשה) דרך מעבר אל-בוקמאל באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור נתונים לביזה וסחיטה חומרית לאחר כניסתם לשטח סוריה, שם סחיטה מתחילה מהרגע שהם נכנסים למשרדי בדיקות הקורונה הפועלת בחסות שלטונות המכס של מעבר אלבוכמאל, והעניין לא מסתיים כאן, אלא אותו הדבר חוזר על עצמו בכל משרד בתוך המעבר.

בשביל 100 ק"ג תמרים!

עמוד האינטרנט של משרד התיירות ומינהל המכס של משטר אסד קרא לגורמים הרישמיים להתערב כדי להפסיק את פעולות הסחיטה במעבר הגבול באל-בוקמאל, והוסיף: "האם זו חזית לחימה נוספת בסוריה ?  האם ככה תומכים בתיירות באמצעות בריונות וחסימת כבישים?"

אמנם בעמוד לא צוין מי הם האנשים הסוחטים הללו במחסומים, אך נודע, על סמך אירועים קודמים רבים, כי אנשי דיביזיה 4 הסורית הם אלו שמטפלים באותם מחסומים המקשרים בין דיר א-זור לבירה דמשק, ונפות אחרות, וזה ניכר בכמה קלטות וידאו שפורסמו על ידי חברי מיליציית אסד בעצמם, כשהם מדברים על מה שהם עושים במחסומים של דיוויזיה 4.

אנשי דיוויזיה 4 סוחטים את התיירים, והם נצטוו לשדוד את התמרים שהיו ברשותם, שכן כמות התמרים שנתפסו במחסומים הגיעה ל-100 ק"ג, כולם הוחרמו במחסומים, למעט הכמויות שהם היו אמורים לשלם במחסומים הבאים עד הגעתם לדמשק כדי לאפשר הגעתם לאתרי תיירות הדת שהם הגיעו עבורם.

מחסומי דיביזיה 4 לא פוסחים על אף אחד

קלטת וידאו תיעדה סחיטה רחבת היקף במחסומים של מיליציית אסד נגד אזרחים וביזה בדרכים ובאמצעים שונים, דבר שהסתכם בהטלת דמי מעבר מרובים באותו מחסום. מההקלטה עולה כי 3 מאנשי המחסום קיבלו בנפרד תמלוגים מבעל רכב בתמורה על שאיפשר לו לעבור, שכן גורם אחד התעקש לתבוע אלף לירות, ושני הגורמים האחרים קיבלו 500 לירות כל אחד, לאחר שסירבו בתוקף לקבל רק מאתיים לירות שהנהג ניסה לתת להם.

דיוויזיה 4 הפכה לשודדי דרכים, במחסומים הצבאיים ובמעברים, וכי רוב המתנדבים ללחום בשורותיה ערקו מהצבא, או הצטרפו אליה אנשים שהיו פושעים ומבוקשים שתיקיהם הוסדרו בתמורה ללחימה לצד המיליציה של אסד.

לאחרונה נודע כי בעקבות מעשי הביזה הסורים הנרחבים במזרח המדינה הורתה איראן לחיזבאללה הלבנוני להעביר כוחות אבטחה גדולים שיעבירו את עולי הרגל בשלום בכל דרכי החתחתים שלהם על אדמת סוריה.

יש לציין כי מפקדת דיביזיה 4 הנוכחי הוא לא אחר מאשר האלוף מאהר אסד , אחיו של הנשיא, שדואג בדרכים אלו להבטיח הכנסות שוטפות שיאפשרו את החזקת כוחותיו פעילים בשטח .

האלוף אסד ידוע כמקורב לאיראנים ולא פעם פועל נגד הנוכחות הרוסית במדינתו.

הרוסים שהבינו את דרכו של מאהר אסד דאגו כבר לפני חודשים רבים להוציא מרשותו את רוב סד"כ השריון האיכותי שהיה ברשותו ובכך הפכו את היחידה הצבאית המפוארת הזאת למיליציה חמושה המורכבת בעיקר מפושעים ומקורבים שלרובם המכריע אין כלום עם ניסיון קרבי.

גם האיראנים לא מאפשרים לאנשי דיביזיה 4 לצבור כוח מחשש שביום מהימים הוא יופנה נגדם .

הן הרוסים והן האיראנים רואים באלוף מאהר אסד מפקד מיליציה חמושה בלבד, שיש לאפשר לו לעסוק בפשעים קלים כדי להתפרנס ,  ולא בונים עליו בתוכניותיהם לעתיד סוריה.

File:Syrian 4th Armoured Division SSI.svg - Wikimedia Commons

קרדיט: ויקימדיה