המודיעין הבריטי: יועציו של פוטין חוששים לספר לו את האמת

עם כניסת המבצע הצבאי הרוסי ליומו ה-36 מבלי שהיה מסוגל עד כה לשלוט במלואו על הערים הגדולות באוקראינה, העריך מנהל המודיעין הבריטי ג'רמי פלמינג כי יועציו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "חוששים לספר לו את האמת".

בנאום באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה בקנברה, אמר פלמינג היום, חמישי, לפי סוכנות AFP, כי פוטין "עשה טעות גדולה מאוד בהערכת ההשלכות של המבצע הצבאי שפתח נגד אוקראינה" ב-24 בפברואר.

הם סירבו לבצע פקודות

הוא גם עדכן כי לחיילים הרוסים יש מחסור בנשק והמורל שלהם נמוך. הוא הוסיף כי כמה חיילים סירבו לבצע פקודות והחלו לחבל בציוד שלהם, ואפילו הפילו את מטוסיהם בטעות".

הוא גם העריך כי "גם אם יועציו של פוטין חוששים לספר לו את האמת, מה שקורה וחומרת החישובים השגויים הרוסים טפחו קשות על פני המשטר".

הוא העריך יתר על המידה את יכולת הצבא שלו

בנוסף, הוא ציין כי נשיא רוסיה מזלזל בהתנגדות האוקראינית ובעוצמתה של הקואליציה הבינלאומית שהוקמה נגדו, וכן בהשפעת הסנקציות הכלכליות על ארצו. הוא הוסיף כי פוטין העריך יתר על המידה את יכולת הצבא שלו להשיג ניצחון מהיר.

לדברי פלמינג, התחייבותה של מוסקבה השבוע לצמצם "באופן משמעותי" את פעילותה הצבאית סביב קייב ובעיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה "עשויה להראות כי היא נאלצה לערוך "חישוב מסלול מחדש" של פעולתה הצבאית.

מֵידָע מְפוּבּרָק

בכיר בבית הלבן אישר אתמול כי נשיא רוסיה קיבל מידע מוטעה על מהלך המלחמה באוקראינה, משום שיועציו חששו ליידע אותו על האבדות הצבאיות והנזקים הכלכליים שנגרמו למדינה.

הוא גם הסביר כי מודיעין אמריקאי הראה כי "פוטין כלל לא היה מודע לכך שצבאו מגייס ומאבד מתנדבים במהלך הלחימה באוקראינה, מה שמעיד על שיבוש ברור בהשגת מידע מהימן".

ראוי לציין כי המבצע הצבאי הרוסי בשטחה של שכנתה ממערב, שהחל ב-24 בפברואר, נכנס ליומו ה-36, מבלי שהרוסים יכלו לשלוט באופן מלא באף עיר אוקראינית גדולה, למעט ההתקדמות שנעשתה בצפון מזרח.

כמה מדינות מערביות אישרו כי מוסקבה ספגה אבדות כבדות במהלך השבועות האחרונים, בין אם ברמה החומרית ובין אם ברמה האנושית. מדינות במערב גם רמזו על הימצאות חילוקי דעות בין הקרמלין לכמה מפקדים צבאיים, וטענו כי היו מעצרים ופיטורים.

פוטין עם מנהיגי הכוחות המזוינים הרוסים

קרדיט: אלערביה