אזהרה: רוסיה יכולה לתקוף בסייבר באמצעות תוכנת האנטי וירוס של קספרסקי

ביום חמישי הודיעה ארצות הברית על סנקציות חדשות נגד רוסיה המכוונות למגזר הטכנולוגיה, כולל יצרנית המוליכים למחצה הגדולה ברוסיה, במטרה למנוע ממוסקבה לעקוף סנקציות קודמות.

משרד האוצר האמריקני אמר כי הוא מכוון ל"21 גופים ו-13 אנשים בקמפיין שלו נגד הקרמלין וחברות טכנולוגיה שממלאות תפקיד קריטי במכונת המלחמה של רוסיה".

ממשלת ארה"ב הזהירה באופן פרטי כמה חברות אמריקאיות, יום לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, שמוסקבה עלולה להתעסק בתוכנה שפותחה על ידי חברת אבטחת הסייבר הרוסית "קספרסקי" כדי לגרום נזק, כך לפי פקיד אמריקאי בכיר ושני אנשים הבקיאים בנושא, ששוחחו עם רויטרס.

הנשיא ג'ו ביידן אמר בשבוע שעבר כי סנקציות שהוטלו על רוסיה בשל התקפתה על אוקראינה ב-24 בפברואר עלולות להוביל לתגובת נגד, לרבות אי שקט ברשת.

קספרסקי, אחת מיצרניות תוכנת האנטי-וירוס המפורסמות ביותר בתחום אבטחת הסייבר, שבסיסה במוסקבה, נוסדה על ידי קצין הביון הרוסי לשעבר יוג'ין קספרסקי.

דוברת החברה אמרה כי תדרוכים לגבי הסיכונים מהתוכנה של קספרסקי "יזיקו יותר" למוניטין של קספרסקי "מבלי לתת לחברה את ההזדמנות להגיב ישירות לחששות כאלה" וכי זה "לא מתאים או הוגן".

בעוד הבכיר האמריקני אמר כי ייתכן ועובדי קספרסקי ברוסיה ייאלצו לספק או לסייע ביצירת גישה מרחוק למחשבי לקוחותיהם על ידי רשויות אכיפת החוק או המודיעין הרוסיות.

ב-25 במרץ, נציבות התקשורת הפדרלית הוסיפה את קספרסקי לרשימת ספקי ציוד התקשורת ושירותיה הנחשבים לאיומים על הביטחון הלאומי של ארצות הברית. 

זו לא הפעם הראשונה שבה וושינגטון אומרת שתוכנת "קספרסקי" עשוי להיות מושפע מהקרמלין.

הממשל של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ גם הוא הזהיר מספר חברות משימוש בתכנת קספרסקי בשנים-2017 ו-2018.

סוכנויות הביטחון האמריקאיות ערכו סדרה של תדרוכים דומים בנושא אבטחת סייבר לגבי האיסור של טראמפ.

אדם שמכיר את הנושא אמר לרויטרס כי התוכן של הפגישות הללו לפני ארבע שנים דומה לתדריכים החדשים.

خشية غربية من تداعيات فرض عقوبات على شركة "كاسبرسكي" الروسية | الميادين

קרדיט: אלחורה ואלמיאדין