הערכות ארגון הבריאות העולמי באשר להתפתחות מגפת הקורונה, השנה, בעולם

ארגון הבריאות העולמי הציג שלושה מסלולים שמגפת קוביד-19 עשויה לעבור השנה, והצביע על כך שהתרחיש הגרוע ביותר יכול לכלול הופעת מוטנט חדש שהוא אלים יותר מכל הנגיפים הקודמים שהרגו מיליונים בשנתיים האחרונות.

באשר לתרחיש הסביר ביותר עבור האו"ם, הוא פחות טרגי, והוא מבוסס על ירידה הדרגתית בחומרת המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה, הודות לחסינות טובה יותר של בני האדם.

ביום רביעי פרסם ארגון הבריאות העולמי גרסה מתוקנת של התוכנית האסטרטגית שלו למאבק במגיפה. 

מנכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מקווה שזו תהיה התוכנית האחרונה, בעוד שהנגיף, שהתגלה לראשונה בסין בסוף 2019, התפשט לכל העולם והביא לשישה מיליון מקרי מוות, לפי נתונים רשמיים, שהם ללא ספק הרבה פחות מהמספרים האמיתיים.

"בהתבסס על מה שאנחנו יודעים עכשיו, התרחיש הסביר ביותר הוא שהנגיף ימשיך להתפתח, אבל הקטלניות של המחלה שהוא גורם תרד לאט לאט עם עלייה בחסינות הודות לחיסון נגד הידבקויות", אמר טדרוס לעיתונות בשיחת וְעִידָה.

מספר הנדבקים יכול לעלות לשיא מעת לעת כאשר החסינות תרד שוב, מה שיחייב מתן מנות דחף של החיסון, במיוחד לאנשים חלשים.

"במקרה הטוב ביותר, נראה את הופעתם של מוטנטים פחות קטלניים ולא יהיה צורך בשילובים חדשים של מינוני דחף וחיסונים" כדי להילחם בהם, הוסיף מנהל ארגון הבריאות העולמי.

עם זאת, הוא הסביר, "בתרחיש הגרוע ביותר, מגיח וירוס קטלני יותר ומדבק מאוד. מול האיום החדש הזה, ההגנה על בני האדם (שנרכש) מחיסון או הידבקות קודמת מתסמינים חמורים של מחלה או מוות יירד במהירות".

במקרה זה, יש לשנות באופן משמעותי את החיסונים הקיימים ולהבטיח שהם ניתנים לפגיעים ביותר.

ואפילו בגרסתו הנוכחית, "לנגיף עדיין יש הרבה אנרגיה", אמרה מריה ואן קרכוב, העומדת בראש המאבק נגד נגיף הקוביד 19 בארגון הבריאות העולמי.

בשבוע שעבר, יותר מ-10 מיליון בני אדם נדבקו ו-45,000 מתו, לפי נתונים שנשלחו לארגון הבריאות העולמי. עם זאת, המספרים בהכרח גבוהים בהרבה מאלה שדווחו.

מדינות רבות שהסירו את רוב ההגבלות הבריאותיות שהוטלו כדי להילחם בהתפרצות המגיפה, צמצמו מאוד במקביל את מספר הבדיקות, מה שמקשה מאוד על המעקב אחר התפשטות המגיפה.

فيروس كورونا: اخر اخبار كورونا, فيديوهات وجميع المعلومات المتعلقة بتطعيم  كورونا في البلاد | كلاليت

קרדיט: סקיי ניוז ואלחורה