סעודיה ממשיכה בגרוש מאות אלפי מהגרי עבודה אתיופים לא חוקיים מתחומה

מאות אתיופים הגיעו לאדיס אבבה, ביום רביעי, מסעודיה, הקבוצה הראשונה מתוך כ-100,000 אתיופים שיוחזרו מהממלכה בחודשים הקרובים, כך מדווחים כתבי AFP.

בסך הכל כ-900 איש, כולל אמהות עם ילדים, הגיעו בשעות הבוקר ואחר הצהריים לנמל התעופה הבינלאומי של אדיס אבבה, כך מסר הארגון הבינלאומי להגירה.

"החוזרים נרשמו ובין היתר סופקו להם מזון, מגורים זמניים, סיוע רפואי ושירותי ייעוץ", נמסר בהצהרה של סוכנות האו"ם, שפורסמה בערבית.

משרד החוץ האתיופי הודיע ​​כי יחזיר כ-100,000 מאזרחיו מסעודיה במהלך שבעה עד אחד עשר החודשים הקרובים, במסגרת הסכם שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות.

רוב הנשים שהגיעו לבשו את העבאיות השחורות המסורתיות בממלכה, וחלקן כיסו את פניהן בניקאב, ונשים רבות נשאו את ילדיהן על הגב או בידיהן, בזמן שהן מניחות את חפציהן המעטים בשקיות ניילון, וממתינות. בתור אחרי שירדו מהמטוס.

"חזרנו לארצנו המבורכת אחרי שישה חודשי מאסר", אמרה אישה בת 28. "אבל רבים מאחינו עדיין סובלים, במיוחד בבתי הכלא של גברים".

במשך שנים גינו ארגוני זכויות אדם את תנאי המעצר של מהגרים אתיופים בסעודיה.

"בכינו כל יום. הם נתנו לנו לחם וסיר אורז מבושל ל-300 איש. לפעמים הם שמו עד 400 אנשים באותו חדר ולא יכולנו לראות את אור השמש", אמרה ג'מילה שאפי לסוכנות הידיעות הצרפתית עם הגעתה. 

נציגת המשרד האתיופי לנשים וילדות אמרה מצידה כי האנשים הללו "הם בני ארצנו, הם ידעו רגעים כואבים מאוד. כשהממשלה הבינה את כאבם… החלו דיונים דיפלומטיים כדי להחזיר אותם". 

"מענה לצרכים של 100,000 חוזרים יהיה אתגר עצום עבור הממשלה והארגון", אמר הארגון הבינלאומי להגירה.

בארגון מעריכים כי "בסעודיה מתגוררים כיום כ-750,000 אתיופים, וסביר להניח שכ-450,000 נסעו למדינה באמצעים לא סדירים ויזדקקו לסיוע כדי לחזור הביתה".

"בארבע השנים האחרונות, סעודיה החזירה כמעט 352,000 אתיופים לבתיהם", אמרה.  

תחקיר עיתונאי העלה כי סעודיה מחזיקה את האתיופים בתנאים קשים

קרדיט:אלחורה