מערכת לוחמה אלקטרונית רוסית מתקדמת ביותר נמצאה ע"י האוקראינים

נראה כי הצבא הרוסי מאבד בהדרגה את יתרונו הצבאי והטכנולוגי, לאחר שחיילים אוקראינים מצאו בשטח מיוער ליד קייב, מערכת נשק לוחמה אלקטרונית רוסית מתקדמת, שעוררה קנאה ודאגה אצל סוכנויות הביון המערביות.

אתר החדשות והמידע הגרמני " אקטוול " דיווח כי חיילים אוקראינים מצאו ציוד צבאי רוסי נטוש ומוסווה קלות ביער קייב, שהתברר כמכיל את מערכת הלוחמה האלקטרונית "Krasukha-4" הרוסית.

האתר ציין כי מציאת המערכת היא אוצר מידע עבור אמריקה וסוכנויות הביון המערביות, שתמיד היו להוטות ללמוד את מסתורי המערכת , ונפילתה לידי המערב עדיין עלול לגרום נזק לקרמלין.

אוצר מידע

באתר נמסר כי טווח הפעולה של "קרוסוקה-4" הוא כ-300 ק"מ, והוא נועד לשבש מערכות רדיו-אלקטרוניות של מערכות מוטסות כגון כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) וכן מערכות טילים, ולנטר מטוסים עם  מערכות התרעה ובקרה (AWACS) המשמשות את בעלות בריתה של אוקראינה, בהובלת ארה"ב, לשלוט על המל"טים שלהן, כמו גם לווייני ריגול.

לגבי חשיבות המערכת, הסבירו באתר כי הצבא הרוסי השתמש בה בהצלחה  נגד מל"טי Bayraktar TB-2 הטורקים במהלך המלחמה בסוריה, שכן היא מסוגלת להשבית את האלקטרוניקה של המל"טים.

האתר הוסיף כי מומחים אמריקאים יכולים לזהות ולנצל "חולשות" בתוכנת מערכת, בנוסף, האלקטרוניקה בתוך המערכת  יכולה לספר למומחים מערביים הרבה על המצב בפועל של יכולות הלוחמה האלקטרונית של רוסיה.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות