מומלץ לאכלו כל יום: החמוציות שומרות על לב בריא ומונעות מחלות קשות

מדענים מערביים חשפו כי אכילת 100 גרם מפרי החמוציות מדי יום מגבירה את בריאות הלב ומונעת מחלות קשות הפוגעות בו, כולל קרישי דם הנובעים מהיצרות העורקים, במיוחד אצל גברים, וכי אכילה קבועה מדי יום משפרת את תפקודי הלב תוך זמן קצר, חודש אחד.

העיתון הבריטי "דיילי מייל" דיווח כי חוקרים מצאו במחקר רפואי שהשפעותיהם של פירות יער עשירים בנוגדי חמצון על זרימת הדם בעורקים מתחילות להופיע תוך שעתיים בלבד מאכילתו. החמוציות מונעות דלקת ומגנות על התאים מפני נזק.

העיתון ציין כי מחקרים הראו גם שחמוציות יכולות לסייע במניעת דלקות בדרכי השתן ולהפחית את הסיכון למחלות חניכיים, כיבי קיבה וסרטן, אך הם קבעו שיש לאכול אותם בצורתם  הגולמית במקום לאכול אותה במיץ חמוציות, שלעתים קרובות עמוס בסוכר.

ה"דיילי מייל" הצביע על כך שחוקרים במוסד "קינג'ס קולג'" עקבו אחרי 45 גברים בגילאי 18 עד 45 במשך חודש כדי לראות כיצד הפרי משפיע על לחץ הדם, קצב הלב והעורקים, והמשתתפים קיבלו אבקת חמוציות השוות ערך ל-100 גרם חמוציות טריות ביום והישוו לקבוצה שקיבלה פלצבו.

החוקרים מצאו כי לגברים שאכלו פירות יער כל יום העורקים שלהם התרחבו ב-1.1 אחוז לאחר חודש, סימן מרכזי לשיפור זרימת הדם, בעוד שבקבוצה שקיבלה את הפלצבו לא הובחן כל שינוי, והסבירו זאת שכאשר העורקים הצטמצמו, זרימת הדם יכולה להיות מופחתת וזה גורם למגוון בעיות בריאות, כולל התקף לב. 

קרדיט לתמונה: orient-news.net