מדינות באירופה הקפיאו 120 מיליון יורו מנכסי לבנון שברשותן

צרפת, גרמניה, לוקסמבורג, מונקו ובלגיה הקפיאו 120 מיליון יורו (כ-130 מיליון דולר) מנכסי לבנון, בעקבות חקירת הלבנת הון.

היחידה האירופית לשיתוף פעולה שיפוטי "יורוג'סט" מסרה היום, שני, כי מחקרו 5 חשודים בהאשמות של הלבנת הון ו"מעילה בכספי ציבור בלבנון בשווי של יותר מ-330 מיליון דולר וחמישה מיליון יורו, בהתאמה, בין השנים 2002 ו-2021." – כך מדווחת סוכנות רויטרס.

מההודעה עולה כי הליכי ההקפאה כללו גם החרמת חמישה נכסים, מבלי למסור פרטים על זהות המטרות. דובר יורוג'סט סירב לחשוף את שמות החשודים "בהתאם לתקנות הפנימיות של היחידה".

אחד הדיפלומטים מהמדינות שבהן זוהו הנכסים, אישר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צעד זה קשור לחקירות מול נגיד בנק דו ליבן ריאד סלאמה ואחיו ראג'ה, שכן היחידה האירופית לשיתוף פעולה שיפוטי השתתפה בתיאום הפגישות בין המדינות החוקרות את סלאמה.

القضاء اللبناني يقرر استجواب حاكم مصرف لبنان بقضايا اختلاس أموال

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

התובעים השוויצרים חושדים שריאד סלאמה ביצע מעילה של כ-330 מיליון דולר עם אחיו, ראג'ה, ומקורבתו, מריאן הווואיק. לפחות ארבע מדינות נוספות, בהן גרמניה, צרפת ולוקסמבורג, חקרו אף הן את המעילה.

המדינות האירופאיות הוסיפו כי הנכסים שהוחרמו כללו נדל"ן בהמבורג ובמינכן שהגרמניה בערך של 35 מיליון יורו, ובצרפת, שני מתחמי נדל"ן בפריז בשווי 16 מיליון יורו וחשבונות בנק במונקו שבהן מופקדים 46 מיליון יורו.

מאז 2019,יש בלבנון את המשבר הכלכלי החמור ביותר בהיסטוריה הנוכחית שלה, ובמהלכו קרס ערך הלירה הלבנונית והוטלו  מגבלות בנקאיות האוסרות העברות כספים אל מחוץ למדינה.