הפנטגון: לראשונה, כוחות רוסים נסוגים בכמה חזיתות לחימה באוקראינה

* חיל האוויר הרוסי נמנע מלפעול באזורים הנמצאים בשליטת מערכות הגנה אוויריות של אוקראינה * הכוחות הרוסים נסוגו בגזרות לחימה בקייב וחרקוב *

גורם בכיר בפנטגון אמר, ביום רביעי, כי לראשונה בשדות הקרב באוקראינה נסוגו כוחות רוסים בצפון מזרח הבירה קייב.

הוא אמר לכתבים בתדרוך יומי על המצב באוקראינה כי הכוחות הרוסיים החלו לתפוס עמדות הגנה בציר הצפון-מערבי של קייב, והם אינם מתקדמים כלל.

עוד העריך הבכיר כי הסיבה נעוצה בהתנגדות האוקראינים לכוחות הרוסים, וציין כי גם בחרקוב הייתה נסיגה של הכוחות הרוסים.

קרבות עזים במריופול

"יש קרבות עזים בסביבת מריופול והעיר נמצאת תחת הפצצות כבדות", והדגיש שיש כוחות רוסים בתוך העיר וכרגע הקרבות הן בתוך שטח העיר", הוסיף.

עוד אמר כי הכוחות הרוסיים, בעקבות הנסיגה או העצירה בסביבת הבירה, הם הגבירו את מאמציהם באזור המזרחי, ועל פי ההערכות הם רוצים לחסל את קווי האספקה ​​האוקראינים במזרח המדינה.

הוא גם הודיע ​​כי הכוחות הרוסיים שגרו עד כה כ-1,200 טילים על השכנה ממערב, והוסיף כי אין אישורים לגבי מוכנותה של רוסיה לערוך מתקפה כימית או ביולוגית באוקראינה.

אווירה מסוכנת בשליטת אוקראינה

"לכוחות הרוסים יש עדיין הרבה טילים מוכנים לשימוש מכל הסוגים, כלומר טילים בליסטיים וטילים מסוג אחר", הוסיף וציין כי חיל האוויר הרוסי נמנעת מלהיכנס לאזורים מסוכנים הנמצאים בשליטת מערכות ההגנה האווירית האוקראינית.

הבכיר אמר כי האמריקנים ישלימו בשעות הקרובות את אספקת הציוד הצבאי מחבילה של 350 מיליון דולר, ותוך יומיים יתחילו להעביר סיוע מחבילה של 800 מיליון, מה שמעיד כי העדיפות היא לספק נשק נ"ט (ג'בלין) ונשק נ"מ (סטינגר).

הוא גם אמר כי אין אינדיקציות לכך שבלארוס מוכנה להצטרף לפעולות צבאיות רוסיות באוקראינה.

This handout video grab released by the Russian Defence Ministry on February 21, 2022, shows Russian and Belarus tanks during joint exercises of the armed forces of Russia and Belarus as part of an inspection of the Union State's Response Force, at a firing range near Brest. (AFP)

קרדיט: אלערביה