חידוש טכנולוגי מונחה שטח גיאוגרפי: ארה"ב מגייסת מרגלים רוסים במקוריות

*- האם זה היה אך מקרי ? חידוש טכנולוגי מקורי נחשף ע"י כתב עיתונות  *- ארה"ב מפעילה חידוש טכנולוגי שלא נחשף כמותו עד היום

ה-FBI פועל לגיוס אנשים דוברי רוסית המתרעמים על פלישת רוסיה לאוקראינה באמצעות מודעות המופיעות ברשתות החברתיות שבטלפונים סלולריים הנמצאים אך ורק בשגרירות רוסיה בוושינגטון או בסמוך אליה.

הוושינגטון פוסט טוען שהמודעות, המופיעות בפייסבוק, טוויטר וגוגל, "ממוקדות בקפידה גיאוגרפית".

כדי לבדוק זאת, כתב העיתון שעמד ביום רביעי בבוקר ליד השגרירות קיבל את ההודעה בעמוד הפייסבוק שלו. אבל המודעה נעלמה כשהכתב עמד רחוק מהשגרירות.

לפי הוושינגטון פוסט, המודעות נועדו לנצל כל טינה או כעס ,בתוך חוגים דיפלומטיים או  אנשי מודיעין רוסים או בקרב מהגרים רוסים לארצות הברית, על הפלישה לאוקראינה.

מומחי מודיעין נגדי מתארים את הפלישה הרוסית לאוקראינה כ"הזדמנות מצוינת למודיעין האמריקני לגייס אנשים חדשים".

מסע הפרסום משתמש במילותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לעודד אנשים שעובדים בשגרירות או מבקרים בשגרירות לדבר עם ה-FBI.

ר

המודעה מצטטת את הרעיון שלו מפגישה שקיים פוטין בחודש שעבר, בה נזף בפומבי בראש המודיעין שלו, סרגיי נרישקין, תוך תיקון עמדתו של ראש המודיעין לגבי המדיניות הרוסית כלפי האזורים המזרחיים המתנתקים של אוקראינה. 

נרישקין גמגם בפגישה ונראה לא בטוח במה שפוטין רוצה לומר.

הודעת ה-FBI ציטטה ברוסית את פוטין שאמר: "דבר ברור, סרגיי", והזכיר לקציני המודיעין העובדים בשגרירות שפוטין העליב את הבוס שלהם. 

ואז מודעת ה-FBI משתמשת במילותיו של פוטין בצורה אחרת, ברוסית כמובן: "דבר ברור… אנחנו מוכנים להקשיב".

בטקסט מעל המודעה נכתב: "מידע המסופק ל-FBI על ידי הציבור הוא האמצעי היעיל ביותר למאבק באיומים. אם יש לך מידע שיכול לעזור ל-FBI, אנא צור איתנו קשר".

שני מקורות אמרו ביום רביעי כי עוזר ותיק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין התפטר בגלל מלחמת אוקראינה ועזב את רוסיה ללא כוונה לחזור אליה. עוזר זה היה הפקיד הבכיר הראשון שלא הסכים עם הקרמלין מאז שפוטין הורה על הפלישה לפני כחודש.

הקרמלין אישר כי אנטולי צ'וביס עזב את תפקיד השליח המיוחד של הקרמלין מרצונו ומסיבות שלו. צ'ןביס כיבה את הטלפון שלו כשרויטרס יצר איתו קשר, ושני המקורות לא אמרו היכן הוא נמצא.

צ'וביס היה אחד המתכננים העיקריים של הרפורמות הכלכליות בזמן כהונתו של בוריס ילצין בשנות ה-90, והיה מנהלו של פוטין בתפקידו הראשון בקרמלין. 

הוא מילא תפקידים פוליטיים ועסקיים בכירים בתקופת פוטין, האחרון שבהם היה השליח המיוחד של הקרמלין לארגונים בינלאומיים.

קרדיט: וואשינגטון פוסט ורשת אלחורה