משרד הנפט בסוריה: איראן מספקת לנו 3 מיליון חביות נפט גולמי בחודש

שר הנפט והמשאבים המינרלים בממשלת המשטר הסורי, בסאם טעמה, חשף כי כ-3 מיליון חביות נפט גולמי בחודש מגיעות לסוריה, דרך "קו האשראי האיראני והקו המיוחד".

הוא הוסיף, בהצהרות ששודרו ברדיו "מלודי FM", המקורב למשטר, היום, רביעי, כי הנפט הגולמי שמגיע מאיראן מזוקק בבית הזיקוק שבעיר בניאס , המסוגל לזקק 126 אלף חביות ביום.

הוא הסביר שבית הזיקוק בחומס מעבד את הנפט המופק משדות שממערב לנהר הפרת, בכמות שנעה בין 16,000 ל-30,000 חביות ליום, וציין שצורכי הדלק של השוק מכוסים באמצעות זיקוק שמתבצע בבתי זיקוק אלו בלבד.

טעמה ציין כי בתי הזיקוק שלהם יכולים לענות על 70 אחוז מצריכת השוק בסולר וכ-90 אחוז מצריכת המדינה בבנזין, וציין כי השווקים באזורים הנשלטים על ידי המשטר זקוקים לכ-1,200 טון של גז  , הייצור המקומי הוא רק 300 טון, והשאר מיובא.

הוא הדגיש כי מחירו של טון גז מקומי עולה על 1,100 דולר, וכי הוא נרכש במטבע חוץ, וציין כי מחירים אלו התייקרו עוד.

במהלך השבוע האחרון חזר העומס לתחנות הדלק בסוריה, לאור העובדה שהסולר והבנזין בחלק מהתחנות אזל, מה שמבשר על כוונת הממשלה להעלות את מחירו.

אזרחים רבים מתלוננים על מחסור בבנזין וסולר בתחנות הדלק, חלקם שגרים בדמשק קיבלו הודעה לבוא ולמלא את  הקצאת הדלק שניתנה להם , אך הם לא הצליחו להשיג זאת בשל מחסור חמור בתחנות.

ב-11 בדצמבר האחרון העלתה ממשלת סוריה את מחיר ליטר בנזין מסובסד, המופץ באמצעות "הכרטיס החכם", בכ-46 אחוזים, ל-1,100 לירות סוריות, לאחר שמחירו עמד קודם על 750 לירות, והצדיקה זאת שיש צורך לצמצם את ההפסדים העצומים ולוודא שאספקת הנפט לא תופסק או שלא ניתן יהיה להשיגו.    

קרדיט: סוריה טי וי