"Deltacron": המוטאציה ההיברידית החדשה של נגיף הקורנה מבלבל את המדענים

מדענים גילו מוטנט היברידי חדש המכיל מידע גנטי מעורב מהזנים של דלתא ואומיקרון, בארצות הברית ובכמה מדינות באירופה, והם קראו לו באופן לא רשמי "Deltacrone". 

עד כה, מקרים עם גרסה זו נחשבים נדירים, אך החוקרים אומרים כי מחקר ומעקב אחר הזן ההיברידי הם קריטיים כדי להבין כיצד נגיף הקורונה ישתנה ככל שהמגיפה תימשך. 

ארגון הבריאות העולמי ציין, ביום רביעי שעבר, שהזן החדש הזה עשוי להתגלות מהר מאוד גם במדינות אחרות, "אבל הוא מתפשט, כפי שאנו מבינים, באיטיות רבה". 

הארגון אמר כי ימשיך לעקוב אחר התפשטותו ולכוון את מאמצי המחקר לחשוף את הרצף הגנטי של הגרסה ההיברידית.

מה זה deltacron?

כאשר תא נגוע בזני דלתא ואומיקרון בו זמנית, הוירוסים פולשים ומתרבים בו, הוא יכול, במקרים נדירים, להחליף חלקים מהגנום שלו הנושאים מידע גנטי, ולקלוט מוטציות זה מזה, לפי דיווח של רשת החדשות NBC. 

במקרה זה, הגנומים הופכים ל"אקרובטיים" ועלולים להפריע זה לזה", מסביר ג'רמי קאמל, פרופסור למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת לואיזיאנה סטייט, ומשווה זאת להפעלת מאוורר על שולחן עם ניירות העפים כתוצאה מכך באוויר.

רוב המוטציות של דלתא-אומיקרון שנמצאו עד כה מכילות קוד גנטי הדומה מאוד לוריאנט הדלתא המקורי, אך עם תוספת של חלבוני ההיצמדות המצויים בווריאצית האומיקרון, המאפשרים לנגיפים הללו לחדור לתאים מארחים ולגרום להידבקות.

מוטציית ה-DeltaCron, היא למעשה נגיף בגירסת דלתא שקיבל "שדרוג תוכנה".

מוטציות בחלבון האומיקרון שמצפה את החלק החיצוני של הנגיף, ידועות כמסייעות לגרסה להתפשט ביתר קלות ולאפשר לה להתחמק טוב יותר מנוגדנים מגינים.

קאמל מציין שהנגיף המוטנט יכול להתעורר כאשר יותר מזן אחד של נגיף הקורונה מתפשט באוכלוסייה, "ייתכן שהדלתאקרון יופיע במקומות שבהם גלי הדלתא והאומיקרון חפפו במשך זמן מה." 

מוקדם מדי לדעת אם הווריאציה ההיברידית 'דלתאקרון' תשפיע על בני אדם בצורה שונה מזו של וריאנט הדלתא או וריאנט האומיקרון. 

What Is Deltacron? – NBC Chicago

קרדיט לתמונה: nbcchicago.com