גרמניה מפנה פליטים סורים ואפגנים מדירותיהם לטובת פליטים מאוקראינה

אתר החדשות מהגר ניוז  ציטטה תגובה של חבר ב"מועצת הפליטים" בקלן, אולריך פרולס, בסוגיית העברת הפליטים הסורים והאפגנים מבתיהם בעיר והכנסת פליטים אוקראינים במקומם, מה שעורר תגובות נזעמות מצד מגיני זכויות אדם.

פרולס אישר כי מה שקורה כרגע הוא "העברת כמה פליטים ממרכזי הקבלה העיקריים של הממשלה כדי לפנות מקום לאוקראינים".

"המשרד לרווחה חברתית" בעיר קמניץ שבמזרח גרמניה אילץ עשרות פליטים מסוריה ואפגניסטן לפנות את חדריהם במרכז החברתי לאירוח פליטים, כדי לקלוט פליטים מאוקראינה.

בכתבה שהכין  עיתון מקומי גרמני  תחת הכותרת: "פינוי כפוי בקמניץ: אפגנים וסורים חייבים לפנות מקום לפליטים מאוקראינה", אמר הפליט האפגני, פחים אחמד, בן 27 כי נאלץ לפנות את חדרו בשיכון ,לפליטים אוקראינים. , ומאז הוא חי בתנאים בלתי נסבלים.

לדברי אולריך פרולס, "טבעי, שבשל הגידול במספר הפליטים, שיקלטו אותם תחילה במרכזי קליטה או מרכזים ראשוניים, כפי שקורה בגרמניה".

הוא הדגיש כי "חלק מהמתקנים מתרוקנים כעת כדי לפנות מקום לפליטים החדשים הללו". הוא הסביר כי "לאחר קביעת שמות הפליטים שצריכים לעזוב את מרכזי הקבלה הראשוניים, הם מועברים מיד למרכזים ממשלתיים אחרים".

כשנשאל על נכונות הטענה לפיה נוהל זה חל אך ורק על פליטים סורים בלבד, הדגיש פרולס כי "הוא אינו מוגבל לפליטים סורים בלבד, אלא חל על כל הפליטים שהגיעו ממדינות ולאומים שונים ושהו במרכזים אלו במשך חודשים".

"מיגרנט ניוז" יצרה קשר עם מבקשי מקלט המתגוררים במרכזים ראשוניים, ביניהם פליט סורי, שהגיע לגרמניה לפני שלושה חודשים, ושוכן במרכז קליטה ראשוני בעיר נויס, שהועבר יחד עם שאר המתגוררים ממרכז הקבלה הראשוני למרכז אחר בפרברי כפר ריינברג.

הפליט הסורי (ששמו לא הוזכר) מתלונן על המרחק מהמקום הראשון בו שוכן, והדגיש כי המרכז שאליו הועברו קטן בהרבה מקודמו. עם זאת, הוא הדגיש כי לא הייתה התמקדות רק בסורים  אלא הועברו גם בני לאומים שונים, כך לפי "מיגרנט ניוז".

דובר "משרד העבודה, השילוב והרווחה" במדינת ברלין, סטפן שטראוס, אמר כי "מצבם של חלק שהועברו לדירות העירייה השתפר לעומת מה שהיה להם קודם."

הוא ציין כי "המנהל מנסה להתחשב במצבם של המועברים ולנסות לצמצם ככל הניתן את הנזק ולהימנע מקשיים אלו שהם עלולים להיתקל בהם", והדגיש כי "המשרד מנסה ככל האפשר להימנע מקשיים כאלה בקבלת החלטות. אנו מצטערים על כך שחלק מהאנשים שנפגעו מהמהלך אולי נאלצו להתרחק מסביבתם הרגילה".

שטראוס הסביר את הנימוקים להחלטה זו ואמר כי "יש עלייה משמעותית במספר הפליטים שזקוקים למגורים ולסיוע, והם הגיעו תוך פרק זמן קצר מאוד, וגם לא יודעים מראש כמה פליטים מאוקראינה אנחנו צריכים לקבל הלילה, כי הם נכנסים לגרמניה בלי ויזה, רק כמה שעות לפני הגעתם אנחנו מקבלים את מספרי הכניסות ברכבת מפולין".

דוברת ההגירה של קבוצת השמאל, קרוליין גולר, מצדה רואה את הגישה של לשכת הרווחה כבלתי מקובלת וגזענית, וחוששת שפליטים ,שכבר נפגעו במזרח התיכון עלולים להיפגע שוב.

היא אמרה לעיתון גרמני : "הם ברחו בגלל מלחמה, אלימות ורדיפות פוליטיות כדי שיוכלו לחיות בבטחה בגרמניה. לעתים קרובות הם מופלים לרעה ומתייחסים אליהם כאל אזרחים סוג ב' ".

תמונה

קרדיט: סוריה טי וי ורשתות חברתיות