כורדיסטן: איראן תקפה באירביל עם טילים חכמים הנחשפים רק בעת מלחמה

שר הפנים של חבל כורדיסטן בעיראק, ריבר אחמד , אישר כי הטילים האיראניים שנורו לעבר נפת ארביל היו "מתקדמים וחכמים המשמשים רק בעת מלחמה".

הוא הוסיף, במהלך אירוחו בפרלמנט העיראקי, אתמול, יום חמישי, כי "הטילים ששימשו לפגיעה בארביל היו כלי נשק חכמים ומדוייקים, חוצי גבולות הנחשפים רק במקרים של מלחמה", כך דיווחו כלי תקשורת בעיראק.

הוא גם הבהיר כי האתר שהותקף  היה אזרחי, שהיה שייך למשקיע כורדי עיראקי המוכר בעיראק".

קרדיט לתמונה: צד-ווטאן

ריבר ציין כי "אזור כורדיסטן פתוח ומשתף פעולה עם כולם ומוכן לכל ועדה שתבוא לחקור ולחשוף את מהותו של האתר שהופצץ", והדגיש כי "הפצצת ארביל הפרה את הריבונות העיראקית והפרה הסכמים ואמנות של שכנות טובה. "

ביום ראשון הקודם, משמרות המהפכה האיראני הודו רשמית במעורבותם במתקפה בארביל וטענו כי תקפו "מרכז האסטרטגי לקונספירציה ישראלית" בטילים רבי עוצמה ומדויקים השייכים לכוחותיו.

עם זאת, ממשלת כורדיסטן אישרה כי התקיפה כוונה לאתר אזרחי, וציינה כי הטיעון האיראני לפגיעה בבסיס ישראלי ליד הקונסוליה האמריקאית נועדה להסתיר את המניעים לפשע הנתעב הזה, מה שמעיד על כך שההאשמות של מבצעי התקיפה היו רחוקות מהאמת.

מאוחר יותר זימן משרד החוץ העיראקי את שגריר טהראן בבגדד, והעביר לו מכתב מחאה. אחמד אל-סחף, דובר משרד החוץ העיראקי, אמר כי "המשרד זימן את השגריר האיראני והעביר לו מכתב מחאה, המביע את עמדתה הברורה של עיראק בעניין זה".

השירות ללוחמה בטרור בכורדיסטן הצהיר כי התקיפה בוצעה באמצעות "12 טילים בליסטיים" שנורו "מחוץ לגבולות האזור, במיוחד ממזרח".

עיראק, לה גבול מזרחי רחב עם איראן, התומכת במספר מיליציות מקומיות, נחשפת לעתים קרובות להתקפות טילים או מל"טים על בסיסים ואינטרסים של ארה"ב בשטחה.

קרדיט: אלערביה וסוכנות ואע העירקית