"מסעדות פתוחות במהלך היום ברמדאן" בסעודיה – האומנם ? הבהרה רשמית

ברשתות החברתיות התפשט מידע שסעודיה תאפשר למסעדות לפעול במהלך היום בחודש הרמדאן כדי לשרת תיירים המבקרים בממלכה. 

משתמשי טוויטר טענו כי הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות פנתה ללשכות המסחר של אזורי הממלכה השונים כדי להודיע ​​להם על ההחלטה, העולה בקנה אחד עם חזון 2030, ולספק שירותים המספקים נוחות לתיירים.

על פי הנאום שזכה לתפוצה רחבה, מסעדות יורשו להגיש אוכל במהלך היום בחודש הרמדאן, בתנאי שיותקנו וילונות בידוד כדי לכבד את הצמים.

הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות לא פרסמה חוזר לגבי עבודת המסעדות במהלך היום ברמדאן
הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות לא פרסמה חוזר לגבי עבודת המסעדות במהלך היום ברמדאן

משתמשי טוויטר פרסמו את המכתב שנחתם על ידי נשיא הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות, אג'לן אל-אג'לן, כדי לאשר את טענתם. עם זאת, כל המידע הזה מטעה ושגוי לחלוטין.

ב-16 במרץ, הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות הכחישה את הידיעה מכל וכל. והיא כתבה דרך החשבון הרשמי שלה בטוויטר: "פדרציית לשכות המסחר מבהירה שהיא לא הוציאה שום חוזר הקשור לעבודת המסעדות במהלך היום בחודש הרמדאן הקדוש".

באותו ציוץ הוסיפו באיגוד: "על מנת להימנע משמועות, חדשות האיגוד מתפרסמות באתר הרשמי של האיגוד, וחשבונותיו ברשתות החברתיות".

סעודיה מאפשרת בדרך כלל למסעדות לפעול מבלי לקבל לקוחות, וזה מאוחר ביום, במהלך חודש הרמדאן, כדי לספק ארוחות מוכנות שעות לפני תום הצום עם השקיעה. המסעדות פועלות כרגיל גם לאחר השקיעה עד אור הבוקר.

ערב הסעודית פתחה את שעריה לתיירות בהתאם לחזון הממלכה 2030 שהשיק יורש העצר מוחמד בן סלמאן ב-2016 במטרה לגוון את מקורות ההכנסה מלבד היותו  יצואן הנפט הגדול בעולם.

כמה מדינות במפרץ, כולל ערב הסעודית, אוסרות אכילה בציבור במהלך היום ברמדאן, וחלקן מטילות קנסות על המפרים, גם אם הם לא מוסלמים.

בשנה שעברה, האמירות של דובאי, בירת התיירות של איחוד האמירויות, אפשרה למסעדות להגיש אוכל במהלך היום ברמדאן מבלי להציב מגבלות. 

Saudi Men and Women Can Finally Sit Together in Restaurants | Al Bawaba

קרדיט: אלחורה ואלבאואבה

 

קרדיט: אלחורה