הריבית שולמה וסכנת חדלות הפרעון של רוסיה יורדת באופן זמני

הסיכון שרוסיה לא תעמוד בהתחיבויותיה עקב הסנקציות המערביות הקשות שהוטלו עליה באופן זמני, ירד, לאחר ששילמה את הריבית על אג"ח, בסך 117 מיליון דולר, במועד שנקבע.

רוסיה הייתה אמורה לשלם 117.2 מיליון דולר צמודים לשתי איגרות חוב ב-16 במרץ.

משרד האוצר הרוסי הודיע ​​כי שילם את הכספים הדרושים. "הצו המיוחד לתשלום ריבית על האג"ח בשווי כולל של 117.2 מיליון דולר בוצע", ​​נאמר בהודעתו.

הבנק האמריקאי "JP Morgan" קיבל תשלום מהבנק המרכזי הרוסי בהקשר זה, על פי מה שאישר, ביום חמישי, מקור הבקי בנושא לסוכנות הידיעות הצרפתית, מבלי למסור פרטים על הסכום שקיבל הבנק.

חברות בוול סטריט התייעצו עם הרשויות בארה"ב כדי לוודא שהן אינן מפרות את הסנקציות שהוטלו בעקבות הפלישה לאוקראינה.

לאחר קבלת האור הירוק, הועבר הכסף לבנק האמריקאי "Citigroup", שאחראי כעת על חלוקת הסכומים הנדרשים למחזיקי האג"ח, ויש לו 30 יום לעשות זאת עד שרוסיה תיחשב כחדלת פרעון לחוב הזר שלה.

שני הבנקים בארה"ב סירבו להגיב לשאלות של AFP לצורך תגובה בנושא.

סוכנות הדירוג Standard & Poor's הורידה שוב את דירוג החוב של רוסיה מ"CCCC-שלילי" ל-"CC", והעמידה אותה כעת במרחק של שני דרגות מדירוג מדינות שאינן פורעות את חובן.

הסוכנות מסרה כי המשקיעים עדיין לא קיבלו את התשלומים הדולרים שלהם ביום רביעי "בשל קשיים טכניים הקשורים לסנקציות הבינלאומיות".

הסוכנות אישרה כי הממשלה ניסתה לבצע את ההעברות וכי יש לה תקופת חסד של 30 יום.

אבל גם אם הריבית המגיעה ביום רביעי תשולם בסופו של דבר, צפויים קשיים טכניים דומים לתשלומים הבאים, שמותירים את רוסיה במצב "פגיע מאוד" של אי פירעון חוב.

Russians Race for Cash as Ruble Plummets - The Moscow Times

קרדיט אלחורה ומוסקבה טיים