מחירי הנפט מזנקים לאחר שראש ממשלת בריטניה חוזר בידיים ריקות מסעודיה

מחירי הנפט זינקו לכמעט 100 דולר לחבית כאשר בוריס ג'ונסון לא הצליח עד כה להשיג הסכם עם מנהיגי סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות על הגדלת ייצור הנפט המיוצא לבריטניה.

בעוד שמחירי הנפט ירדו מתחת ל -100 דולר לחבית לראשונה מאז תחילת מרץ, מחירי הבנזין עדיין עולים ב-163.71 פני לליטר בתחילת השבוע. הדיזל מגיע לרמות גבוהות יותר ב-173.68 פני, כך דיווח ה-BBC .

מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד כיום על 99.84 דולר , עלייה של 1.86%.

בשלב מסוים, מחיר הנפט הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה 14 שנים, אך מאז הוא ירד מעט כאשר נידונה האפשרות של הפסקת אש באוקראינה.

ראש ממשלת בריטניה נסע השבוע למזרח התיכון כדי לפגוש את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ואת יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, בתקווה להגיע להסדר עם מעצמות הנפט הגדולות.

בריטניה נמצאת בלחץ להיגמל מהנפט והגז הרוסים, לאחר שהיבוא נאסר מסוף השנה הנוכחית כחלק מהסנקציות נגד מוסקבה.

השרים טענו שבריטניה צריכה להשיג "עצמאות" אנרגטית לאחר הסכסוך באוקראינה.

ה"טלגרף" דיווח כי ג'ונסון "אופטימי שהפקת הנפט תגדל במדינות המפרץ ושזה האינטרס של שני המנהיגים למנוע נזק כלכלי מהמערב כתוצאה מהתגברות האינפלציה".

ברחוב דאונינג אמרו כי ראש הממשלה "אישר מחדש את חששותיו העמוקים מהכאוס שהשתרר מהפלישה של רוסיה לאוקראינה והדגיש את חשיבות העבודה המשותפת לשיפור היציבות בשוק האנרגיה העולמי". הוא גם אמר שהסעודים "מעוניינים" בסיוע למערב.

עם זאת, כשנשאל אם הושג הסכם, השיב ג'ונסון: "אני חושב שאתה צריך לדבר עם הסעודים על זה, אבל אני חושב שהייתה הבנה על הצורך להבטיח יציבות בשווקי הנפט והגז העולמיים והצורך להימנע מעליית מחירים מזיקה."

בריטניה מייבאת רק כשמונה אחוזים מהנפט שלה וארבעה אחוזים מהגז שלה מרוסיה, בניגוד לאירופה, שתלויה הרבה יותר באנרגיה הרוסית.

أسعار النفط ترتفع لأعلى مستوى في شهر - الراي

 

קרדיט : אלדוראר