"אי המגפה": המקום בו חוקרים את הנגיפים המסוכנים ביותר בעולם

אי המגפה " הוא אי הממוקם מול החוף הצפוני של גרמניה, ליד העיר גריפסוואלד. זהו למעשה האי ריימס שבו ממוקם מכון פרידריך לופלר (FLI).

(Riems FLI) היא אחת מ-59 מעבדות בעלות רמת ביו-בטיחות 4 בעולם , אשר מורשות לבצע ניסויים על הפתוגנים המסוכנים ביותר המוכרים למדע. ה-FLI חשוב אף יותר בקרב המעבדות הללו, משום שהוא בין המעבדות המוסמכות לבצע מחקרים רחבי היקף על בעלי חיים, במיוחד כדי להתמודד עם מחלות זואונוטיות שעלולות לעבור ממין אחד למשנהו.

מטרת הניסויים הנערכים ב-FLI היא להבין את מקורן של מחלות, את הגורמים המשפיעים על התפשטותן, ובעיקר למצוא דרכים למנוע אותן. מלבד מעבדת FLI בריימס, רק שתי מעבדות נוספות יכולות לבצע מחקר מסוג זה, האחת בוויניפג, קנדה, והשנייה בגילונג, אוסטרליה.

תכונות בטיחות קפדניות ביותר

אי המגפה " נמצא תחת אבטחה כבדה והגישה אליו אסורה בהחלט לציבור. בכמה אזורים המוגדרים כ-"סיכון גבוה"  החוקרים נמצאים תחת פיקוח קפדני ביותר, וחובה עליהם להחליף בגדים ולעבור מתחת למקלחת חיטוי לפני הכניסה או היציאה משם.

אמצעי בטיחות נוספים מיושמים גם בתוך המבנים בסיכון גבוה, כגון לבישת חליפת מגן מלאה של HAZMAT מנופחת באוויר מסונן. המבנים נשמרים גם בלחץ שלילי כדי להבטיח זרימת אוויר פנימה. אוויר ומים היוצאים מהבניינים עוברים מערכת סינון וחיטוי אינטנסיבית.

מעבדת מחקר המתמחה בפתוגנים קטלניים

מכון המחקר FLI נוסד על ידי פרידריך לופלר באי ריימס בשנת 1910. בתחילה הוקדש המכון לחקר מחלת הפה והטלפיים, מחלה ויראלית של בעלי חיים, כגון חזירים, עיזים או כבשים. FLI היא אחת המעבדות הוותיקות למחקר וירוסים מסוגה.

מאוחר יותר הפך המכון גם למרכז לחקר מחלות קטלניות הפוגעות בבעלי חיים ובבני אדם כאחד. הוא חוקר קדחת חזירים אפריקאית, אבולה, קדחת עמק השבר, נגיף ניפאה, מגפת  ירסיניה ולאחרונה את קוביד-19.

יתרה מכך, בהקשר של מגיפת קוביד-19, נשיא FLI, פרופסור תומס סי מיטנלטר, הוביל קבוצה של מומחים שנקבצו כדי להפחית את הסיכון למגיפות. קבוצה זו מרחיבה את הידע על הגורמים המשפיעים על התפשטות פתוגנים מבעלי חיים לבני אדם.

אי המגפה- האי המסוכן בעולם : 

اخطر جزيرتين في العالم

 

קרדיט : אלדוראר