"ידע שור קונהו וחמור נשאר חמור"- מאמר של המנהיג הצ'צ'ני להצדקת פוטין

המאמר של נשיא צ'צ'ניה קדירוב התפרסם באתר אל-עין אל-אחבאריה תחת הכותרת "קריסת העולם החד גושי", וכצפוי השופר-בובה של הקרמלין חוזר על הנרטיב של "המנהיג העליון" פוטין להצדקת המלחמה, כולל ההאשמות המוכרות על התפשטות נאט"ו לעבר גבולות רוסיה, השתלטות "הנאצים" על אוקראינה וטענות לרצח עם בדונבאס.

קדירוב גם חזר על הטענות שאוקראינה ביקשה לפתח נשק גרעיני ונשק ביולוגי ואף החזיקה ביכולות להשתמש ב"פצצה מלוכלכת", ולכן החלטתו של פוטין לפלוש למדינה נועדה בעצם להציל את האנושות. "רוסיה לא רק מגנה על אזור הדונבאס ועל עתידו, אלא גם פועלת לעצור קטסטרופה שתשפיע על כל העולם".

בהתייחסו לנשיא אוקראינה זלנסקי, אותו הוא מכנה "הנשיא" לכאורה, כתב קדירוב כי הוא "שחקן מקצועי, ולא רע למען האמת, אבל אין לו את האיכות הזו כפוליטיקאי". "הוא לא יכול לדעת כיצד ובאילו נסיבות הוא יכול לברוח מהמדינה בבטחה, איזה מנהיג!".

הנשיא הצ'צ'ני פנה להנהגה האוקראינית והפציר בה "לקבל את התבוסה ולהפסיק להשתמש באוכלוסייה בתור מגנים אנושיים". "החבר זלנסקי צריך להבין שההרפתקה שבה החל לא עוזרת לעם האוקראיני בשום אופן. תתקשר לנשיא רוסיה ותודה בתבוסה".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי        קרדיט לתמונה: טאסס