מיליציות הנאמנות לאיראן: ישראל הפציצה לאחרונה בכטב"מים בסיס בקרמנשה

דוברי חיזבאללה עיראק, קבוצה מיליטנטית הנתמכת על ידי איראן, פרסמו הודעה ביום שני, 14 במרץ, שבה נאמר כי מתקפת הטילים של משמרות המהפכה במוצאי שבת על ארביל, שבצפון עיראק, הייתה "תגובה להפצצת השטח האיראני משטח עיראק. "

בהודעה נאמר כי ההפצצה בוצעה "בשבועות האחרונים" על ידי ישראל "באמצעות מל"טים שהמריאו משטח עיראק".

בינתיים, ביום שני, כלי תקשורת לבנוני המזוהה עם הרפובליקה האסלאמית, אל-מיאדין TV, ציטט "מקורות מהימנים" שאמרו כי "ב-14 בפברואר השנה, שישה מל"טים ישראלים, שהמריאו מבסיס בארביל, ביצעו פעולות חבלה נגד בסיס צבאי בקרמנשה שבאיראן."

אל-מיאדין הוסיף כי המקום שנפגע ע"י ירי הרקטות של משמרות המהפכה בארביל הוא "הבסיס העיקרי של הריגול והפעולות הצבאיות הישראליות נגד איראן" ואותו מקום שממנו נעשה שימוש ב"מל"טים שת'פו את הבסיס הצבאי בקרמנשה".

ספקולציות לגבי מתקפה זו הועלו ב-16 בינואר. בערב ה-16 בדצמבר, מספר רב של אזרחים המתגוררים בכמה ערים במערב איראן דיווחו ברשתות החברתיות ששמעו פיצוצים רבים ו"ירי מל"טים", אך סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, ציטטה "מקור בצבא" שטען כי  "המקור העיקרי לרעש היה ברק במערב הארץ".

במקביל, סעיד כתבי, מושל אסדבאד בחמאדן, אמר כי נושא ה"ברק" נדחה בישיבת המוסדות המקומיים, אולם לאחר פרסום הידיעה, תוך ציטוט "הכוחות המזוינים", סירבו גורמים מקומיים להגיב על הנושא.

אחד המל"טים הישראלים.  תמונות מהארכיון

קרדיט : רדיו פארדה ורשתות חברתיות