בעקבות המלחמה באוקראינה גרמניה משדרגת את חיל האוויר שלה במטוסי אף-35

גרמניה מתכננת לקנות 35 מטוסי F-35 אמריקאים ו-15 מטוסי יורופייטר, בעקבות כוונתה לשדרג את חיל האוויר שלה לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה.

כלי תקשורת בגרמניה ציטטו מקור פרלמנטרי שאמר כי גרמניה מתכוונת לקנות מטוסי F-35 מתוצרת לוקהיד מרטין, כדי להחליף את צי מטוסי הטורנדו שלה.

מטוסי הטורנדו הם מטוסי הקרב היחידים בצי חיל האוויר הגרמני המסוגל לשאת ראשי נפץ גרעיניים אמריקאים, המאוחסנים בגרמניה, כחלק מכוח ההרתעה של נאט"ו.

ה-F-35 הוא מטוס הקרב המתקדם בעולם, ולמכ"מים של האויב קשה לזהות אותם בגלל צורתם הייחודית והחומרים המשמשים לייצורם.

באשר למטוסי ה-"Eurofighter" שגרמניה מתכוונת לרכוש ולייצר על ידי קונסורציום של חברות הכולל את איירבוס, מדיווחים גרמניים עולה כי הם ישמשו למשימות אחרות, לרבות משימות ליווי ולוחמה אלקטרונית כמו חסימת מערכות ההגנה האווירית של האויב.

גרמניה משדרגת את מערכות הנשק שלה

בחודש שעבר, הקנצלר אולף שולץ, בנאום היסטורי, התחייב להשקיע 100 מיליארד יורו נוספים (112 מיליארד דולר) במודרניזציה של הכוחות המזוינים של גרמניה.

ההחלטה מהווה ניתוק מהגישה שאומצה במשך עשרות שנים על ידי גרמניה, שהיא המעצמה הכלכלית הגדולה באירופה, ומאז תום מלחמת העולם השנייה, ובעיקר בשל תחושת אשמה, השפיעה על יכולותיה הצבאיות.

היועץ הצהיר כי ארצו "תשקיע מעתה ואילך, ושנה אחר שנה, יותר משני אחוזים מהתוצר המקומי הגולמי שלה במגזר הביטחוני שלנו".

ההבטחה עולה על 2% שנקבע על ידי נאט"ו כיעד למדינות החברות בה להשקיע במגזר הביטחוני.

במשך שנים, גרמניה ספגה ביקורת על כך שלא הצליחה לפקח על שיעור התמ"ג שנאט"ו קבעה כהוצאות על מגזר הביטחוני.

השינוי במצב הגיע  בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהחלה ב-24 בפברואר, מה שהעלה את החשש של גרמניה לביטחונה והדגיש את חוסר מוכנותו הקרבית של צבאה. 

חונכים טייסת חדשה: שני מטוסי "אדיר" חדשים הגיעו לישראל

 

קרדיט : דובר צה"ל