היום ה-19 לקרבות: קייב מכריזה על הפלת 7 מטוסים רוסיים תוך 24 שעות.

פעולות האיבה נמשכות ביום התשעה עשר לפלישה הרוסית לרחבי אוקראינה, כאשר השלטונות האוקראינים הודיעו כי הפילו 7 כלי טייס רוסיים בקרבות במהלך 24 השעות האחרונות, בעוד יותר מ-300,000 אזרחים נלכדו בעיר מריופול, במזרח המדינה, לאחר שהייתה נתונה להפצצה רוסית אינטנסיבית.

אבדות הרוסים 

המטה הכללי האוקראיני אמר היום, שני, כי חילות האוויר שלו הפילו 4 מטוסי קרב רוסיים, 3 מסוקים ומזל"טים בקרבות שהתקיימו במהלך 24 השעות האחרונות וכי כוחותיה ביצעו "תקיפות הרסניות על התשתית הרוסית בתוך שטח אוקראינה כדי לשבש את התמיכה הלוגיסטית".

אזרחים לכודים במזרח אוקראינה

מנגד, משרד ההגנה הרוסי מסר כי כוחותיו השתלטו על בלגודאטנוי, ולדימירובקה, פבלובקה וניקולסקיה בפרברי מיקולאיב (דרום מערב המדינה).

ובמזרח אוקראינה הוסיף המשרד כי כוחות לוגנסק צרים על מספר אזורים בפאתי העיר פופאסניה, וכוחות דונייצק צרים על הערים סבר ודונייצק מהצד המזרחי והדרומי.

מנגד, הבדלנים של דונייצק האשימו את הצבא האוקראיני בהפצצת עמדותיהם, ומוסקבה אמרה שהיא השמידה משגר טילים אוקראיני, ונשבעה לתקוף שיירות זרות המביאות  סיוע צבאי לאוקראינה.

בינתיים, שירות החירום האוקראיני הודיע ​​על הריגתם של שני בני אדם ופציעתם של שניים נוספים בהפצצה רוסית של בית ספר בכפר ליד מיקולאיב.

סגנית שר החוץ של אוקראינה אמרה כי הכוחות הרוסיים הפציצו את מחוז לוהנסק בפצצות זרחן.

התקפה על בסיס צבאי המאכלס מדריכים זרים 

שלטונות אוקראינה מסרו כי 35 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בהתקפה רוסית על בסיס צבאי סמוך לגבול עם פולין אתמול.

מושל אזור לבוב במערב אוקראינה, מקסים קוסיצקי, אמר במסיבת עיתונאים כי המתקן הצבאי יבוריב הותקף ביותר מ-30 טילים, והוסיף כי השלטונות פועלים לכיבוי שריפה במקום.

המתקן הצבאי, שנמצא במערב הרחוק של המדינה, שימש בעבר בתרגילים צבאיים משותפים עם ארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO).

המתקפה הגיעה יום לאחר שרוסיה הזהירה כי היא תשקול להגדיר משלוחי נשק ממדינות המערב כ"מטרות לגיטימיות".

מריופול תחת מצור רוסי

במישור ההומניטרי, סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה את ראש עיריית מריופול שאמר כי יותר מ-2,100 תושבי העיר נהרגו מאז תחילת המלחמה.

יועץ נשיאות אוקראינה אמר כי הכוחות הרוסיים לא יוכלו להסתער על מריופול בגלל ריכוז מספר רב של כוחות אוקראינים שם, והסביר במקביל כי 300,000 אזרחים לכודים בעיר, הנתונה להפצצה אינטנסיבית, גם ע"י ספינות מלחמה.

פינוי אזרחים

בינתיים, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע ​​כי יותר מ-100,000 אזרחים פונו דרך 10 מסדרונות בטוחים, והדגיש כי חיילים רוסים הפציצו כמה שיירות סיוע הומניטרי.

בעוד הרשויות הודיעו כי 5,500 בני אדם הצליחו לצאת היום דרך מסדרונות הומניטריים, וכ-3,000 איש פונו מקייב.

משמר הגבול הפולני מצידו אמר כי יותר מ-1.7 מיליון בני אדם עזבו את אוקראינה לפולין מאז תחילת המבצע הרוסי.

קרדיט : אוריינט ניוז