איראן חושפת את הסיבה האמיתית מאחורי חסימת הסכם הגרעין ע"י רוסיה

גורם איראני בביטחון הלאומי הטיל על רוסיה את האחריות לשבוש ההסכם בין איראן והמערב בכך שדרשה לנטרל את יחסי המסחר שלה עם איראן מהסנקציות הבין לאומיות  מה שהוביל להשעיית המשא ומתן בסופו של דבר.

דו"ח שפרסם אתר אופוזיציה איראני (איראן אינטרנשיונל ) קבע כי למרות שגורמים איראנים נמנעו עד כה מלהודות במפורש כי השעיית השיחות שעליה הכריז האיחוד האירופי ביום שישי קשורה לדרישת מוסקבה לפטור מהסנקציות המערביות על אוקראינה בנוגע ליחסיה עם איראן. , חשף האתר (Nor News) ,אתר של מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן (עלי שמחאני), בשבת, על מה שהוא תיאר כ"תסכול של טהרן מהניסיון של מוסקבה ליצור פרצה שדרכה היא יכולה להיחלץ מלחצי הסנקציות".

דרישה לא צפויה

גם הדובר של עלי שמחאני כינה את הדרישה החדשה של מוסקבה כ- "דרישה מזעזעת חדשה וגורם בלתי צפוי שהשפיעה על מהלך השיחות האיראניות עם המערב", אך העיתון ג'אוואן, המקושר למשמרות המהפכה האיראניות, ציטט הצהרה מפורשת יותר שלו שאמר: "אף אחד לא אומר באופן רשמי מה היו חילוקי הדעות שהובילו להפסקת השיחות, אבל אפשר להניח שהאתגרים הגדולים ביותר כעת נגרמים על ידי רוסיה וארה"ב". חדשות נור האשים שוב את רוסיה ,ואת הדרישה החדשה שלה, בקשיים בשיחות ואת נטיית המערב ללכת לטובת אוקראינה.

אזהרות קודמות

כלי תקשורת באיראן הזהירו בעבר ממה שתיארו כ"מלכודת רוסית " לאיראן. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, מסר הצהרות לאתר Khabar Online, בהן אמר כי איראן לא תאפשר לשום גורם זר לערער את האינטרסים הלאומיים של איראן במו"מ בוינה.

גם הדיפלומט האיראני חאמיד אבו טאלב קרא לממשלתו להגיע לאיזון אסטרטגי באמצעות משא ומתן ישיר עם ארצות הברית על מנת לשבש את המשחק שרוסיה התחילה, בעוד שהאנליסט הפוליטי (מוחמד מלאז'י) סבר שלרוסים יש אינטרס במתיחות גוברת בין איראן למערב.

هل تجهض واشنطن محاولات تل أبيب عرقلة الاتفاق النووي؟ - قناة العالم الاخبارية

קרדיט: אוריינט ניוז ורשת אלעאלם