המלחמה באוקראינה: הושמדה מפקדת מודיעין האותות (המקבילה ל-8200)

ההתפתחויות הצבאיות בשטח אוקראינה הסלימו זה היום השמונה-עשר ברציפות של הפלישה הרוסית למדינה, כאשר ראש עיריית "איבנו-פרנקיבסק" במזרח אוקראינה הודיע ​​שטילים רוסיים פגעו בשדה התעופה של העיר, וקייב הודיעה על נפילת 8 טילים על המרכז לשמירה על השלום והביטחון בינלאומיים בעיר לבוב.

סוכנות העיתונות הצרפתית ציטטה את סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב שאיים כי השיירות שיעבירו נשק לאוקראינה יהיו יעד לגיטימי עבור מוסקבה, והדגיש כי ארצו הזהירה את וושינגטון מהסכנה שבאספקת נשק לאוקראינה.

משרד ההגנה הרוסי טען כי הושמד המרכז הראשי של מודיעין האותות האוקראיני בברובארי (המקבילה למפקדת יחידת 8200 הישראלית), ואת שדה התעופה הצבאי בווסילקייב. ככל הנראה התפארות אוקראינה בהאזנות למערכת הקשר הרוסית הלא מוצפנת תוך פרסום שיחות ,השמות ללעג את הצבא הרוסי, היה מעל ומעבר למה שפיקוד הרוסי  היה יכול לשאת והוא השמיד את המרכז עד היסוד.

המטכ"ל האוקראיני מסר אתמול כי הוא יירט שני מסוקים, שני מטוסי קרב ושני מל"טים, והבהיר כי ישנם חיילים רוסים ,הלבושים בבגדים אזרחיים, או במדים הצבאיים של הכוחות האוקראינים, פועלים ברחבי המדינה.  כמו כן דיווח הצבא כי העיר לבוב במערב המדינה הייתה נתונה להפצצת טילים אינטנסיבית, ונשמעו בה מספר פיצוצים בנוסף להפצצות על העיר חרסון.

תמונה

 

המצב במריופול

חברת הלוויין מקסאר, מצידה, שידרה תמונות של ההרס הגדול בעיר הנמל הנצורה מריופול, בעוד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שמחר יגיע סיוע הומניטרי לעיר, ורופאים ללא גבולות ציינו כי העיר נמצאת במצב כמעט חסר סיכוי.

משרד החוץ האוקראיני עידכן אתמול כי כוחות רוסים הפציצו מסגד בעיר בו מצאו מקלט 80 בני אדם.

ניתוק חרסון

בסוגיית ההכרה של מוסקבה בניתוק חרסון מאוקראינה והכרזתה על רפובליקה עצמאית נפרדת מהמדינה, אמר הנשיא האוקראיני: "רוסיה רוצה לחזור על תרחיש דונייצק-לוגנסק בחרסון, וכי חברי מועצת העיר התכנסו אתמול וכל חבריה הדגישו כי העיר היא אוקראינית וכי האויב הרוסי אינו רצוי.

מצור על קייב

בנוגע להתפתחויות הצבאיות בבירת אוקראינה, תמונות לוויין הראו את המשך פריסתן של יחידות צבא רוסיות ליד קייב, בנוסף להפצצות המסיביות על אזורי מגורים.

כמו כן רוסיה פרסמה סרטון בו נראה, לטענתה, השמדת מרכז המבצעים הראשי של צבא אוקראינה המפקד על הכוחות הנלחמים סביב העיר קייב:

זלנסקי: לכדנו 500 חיילים רוסים מאז תחילת הפלישה

נשיא אוקראינה ציין כי 1,300 חיילי ארצו נהרגו מאז תחילת המתקפה הרוסית עליה, והוסיף במהלך מסיבת עיתונאים בבירה קייב, כי כוחות ארצו לכדו כמעט 500 חיילים רוסים, והדגיש כי אפילו אם מוסקבה תשלח מיליון רוסים למות באוקראינה, הם לא יוכלו לכבוש אותה.

האו"ם אישר כי יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה וכי שני מיליון אחרים נעקרו מבתיהם בתוך המדינה מאז תחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר.

קרדיט : אוריינט ניוז