המכס הירדני מסכל ניסיון הברחת משלוחי סמים מסוריה ולבנון

צוותי המכס הירדני העובדים במעבר הגבול עם סוריה – "ג'אבר" (מעבר "נציב") , בשיתוף ובתיאום עם שירותי הביטחון והמחלקה למלחמה בסמים, סיכלו ניסיון להבריח שני משלוחים של כדורים נרקוטיים שנמצאו במהלך בדיקה יסודית על שתי משאיות שהגיעו מממדינה ערבית שכנה. 
מחלקת המכס מסרה אתמול, שבת, בהצהרה לעיתונות, כי המשאית הראשונה שהובילה גלילים (צינורות פלסטיק) עוררה חשדוהועברה לבדיקה במכשיר רנטגן, ובמהלכו נתפסו 148 ק"ג של כדורי נרקוטיים מסוג "קפטגון", שהכילו 880,000 כדורי סם.
משאית נוספת , שעוררה אף היא חשד , עברה חיפוש מקיף ונמצאו מוסתרים בגוף המשאית  כ-80 ק"ג סם שהכיל כ- 480,000 כדורים נרקוטיים.
מיד לאחר התפיסה נרשם דו"ח מפורט בו צויין הכמות שנתפסה שהועבר למחלקת הפיקוח על סמים – סניף ג'אבר,\.

המשאיות והנהגים עוכבו להשלמת הליכי החקירה.
מנהל אגף המכס, המהנדס ג'לאל אלקודה, שיבח את המאמצים שעשו עובדי מרכז המכס ג'אבר וכן את שירותי הביטחון על תיאום ועבודת צוות משותפים, המובילים לתוצאות טובות בנושאים כגון אלו  ומזהיר את כל מי שמתפתה  להחדיר את הנגע המסוכן הזה כדי להשחית את החברה הירדנית. 

יש לזכור בכל רחבי דרום סוריה ובמיוחד באזור הסמוך לגבול הירדני ישנה פעילות אינטנסיבית ביותר של סחר בסמים הן על ידי גורמים מהחיזבאללה והאיראנים והן מצד גורמי משטר המתפתים לעשות כסף קל ובמהירות. ייצור כדורי הסם מתבצע הם בצפון מערב סוריה והן בצפון לבנון בשטחים בהן שולט החיזבאללה.

קרדיט לתמונות: המכס הירדני