פיתוח המל"טים בטורקיה עתיד לחטוף מהלומה אנושה אם רוסיה תנצח באוקראינה

המגזין האמריקני "פורבס" אמר כי אם רוסיה תצליח להפיל את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי זה יהווה כישלון גדול עבור תוכניות המל"טים של טורקיה לאור התוכניות של אנקרה עם קייב לפיתוח פרויקטים צבאיים.

העיתון פורבס ציין כי טורקיה מכרה לאוקראינה לפחות 20 מל"טים מסוג Bayraktar TB2 בשנים האחרונות, שנראה כי אוקראינה משתמשת בהם באופן פעיל נגד כוחות רוסים במלחמה הנוכחית.

בשנה שעברה הודיעה אוקראינה כי היא בונה במשותף עם טורקיה מפעל לייצור "Bayraktar TP2" , בנוסף לפיתוח דגם של מסוק תקיפה, ושתי המדינות מתכננות להרחיב את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן.

הדיווח של המגזין מצטט את ניקולס הראס, סגן מנהל היחידה לביטחון במכון ניוליינס לאסטרטגיה ומדיניות, שאמר כי הסנקציות של ארה"ב ואירופה יקשו על טורקיה להתמודד עם המשטר אוקראיני בגיבוי רוסי שלאחר המלחמה.

אהרון שטיין, מנהל המחקר במכון לחקר מדיניות חוץ, צופה שאם הפלישה הרוסית תצליח, "הממשלה הפרו-רוסית לא תהיה מיודדת עם אנקרה, החברה בנאט"ו".

לדברי שטיין, אנקרה פנתה לאוקראינה כדי להשיג את המנועים הראשוניים לכלי הטיס הבלתי מאוישים החדשים שלה, Bayraktar Akinci, היורש של "Bayraktar TB2" המפורסם, ומסוק התקיפה הכבד T929 שהיא מפתחת.

המצב עשוי לדחוף את טורקיה לחפש ספקים אחרים במקום אוקראינה.

עד שטורקיה תמצא מחליף למנועים מאוקראינה תיתכן הפרעה קשה למכירות הכטב"מים הטורקיים ברחבי העולם מה עוד שמדינות אחרות במערב סרבו לה עוד קודם לכן למכור לה פריטים חיוניים דומים מתוצרתם עקב הסכסוך שלה עם ארה"ב ברקע רכישת סוללות טילי הנ"מ מדגם אס-400 .

ג'יימס רוג'רס, פרופסור ללימודי מלחמה בדנמרק, צופה כי השליטה של ​​רוסיה באוקראינה תאט את ייצור הכטב"מים של טורקיה המסתמכים על מנועים מתוצרת אוקראינה.

בשנים האחרונות, טורקיה התקרבה למוסקבה, אך היא גם סיפקה לאוקראינה מל"טים צבאיים.

מאז תחילת הפלישה הרוסית, ערוצים דיפלומטיים טורקיים פעילים כדי להגיע למוצא ממשבר המלחמה באוקראינה, ושיחות בין שרי החוץ הרוסים סרגיי לברוב ודימיטרו קולבה האוקראיני החלו ביום חמישי בדרום טורקיה בנוכחותם משקיף טורקי.