איראן: חידוש הסכם הגרעין הולך ומסתבך בגלל היעדר החלטה אמריקאית

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, הודיע ​​היום, יום חמישי, כי המשא ומתן בווינה לחידוש הסכם הגרעין עם המעצמות הגדולות "הופך מסובך יותר משעה לשעה".

المواقف الدولية تجاه ازمة الملف النووي الايراني خلال الفتره من 2001-2010  بالتركيز علي موقف الاداره الامريكيه - المركز الديمقراطي العربي

קרדיט לתמונה: democraticac.de

זה קרה יום לאחר שמנהל המו"מ האיראני, עלי באגרי קאני, חזר לווינה , ביום רביעי בבוקר, כדי להשלים את הסיבוב השמיני של המשא ומתן לחידוש הסכם הגרעין מ -2015 .

"גישתה של ארה"ב לדרישות הראשוניות של איראן, יחד עם הצעותיה הבלתי סבירות והלחץ הלא מוצדק להגיע להסכם במהירות, מראה כי ארה"ב אינה מעוניינת בהסכם חזק ומספק עבור 2 הצדדים ", אמר שמחאני בציוץ טוויטר היום .

הוא המשיך, "בהיעדר החלטה מדינית אמריקאית, המשא ומתן הולך ומסתבך משעה לשעה".

אתמול, סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA ציטטה מקור יודע דבר המקורב לצוות המשא ומתן האיראני שאמר כי "המשא ומתן בווינה ממתין להחלטתה של אמריקה ולתגובתה לדרישות האיראניות בנוגע לסוגיות שנותרו פתוחות".

הגורם הרשמי ייחס את "ההתקדמות הגדולה במשא ומתן בשבועות האחרונים" למה שתיאר כ"עמדותיה החדשות וכוונותיה הטובות של איראן".

ביום שישי בערב הודיע ​​הבית הלבן כי ההסכם עם איראן קרוב, והדגיש במקביל כי יש עוד עבודה על ההסכם.

בשבת הודיע ​​הארגון האיראני לאנרגיה אטומית כי הגיע להסכם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפתרון סוגיות הקשורות לתוכנית הגרעין, כחלק מהמאמצים לחדש את הסכם 2015.

במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר רפאל גרוסי בטהראן כי "איראן הסכימה לספק לסוכנות מסמכים הקשורים לנושאים שטרם התקבלו עליהם תשובות עד אמצע יוני".

בהסכם משנת 2015 שחתמה איראן עם ארה"ב, צרפת, בריטניה, סין, רוסיה וגרמניה, הוטלו הגבלות על התוכנית של טהראן לייצור נשק גרעיני, בתמורה להסרת הסנקציות הבינלאומיות.