עיראק נוקטת צעדי זהירות לקראת אפשרות של "אסון גרעיני" באוקראינה

ביום שני הודיע ​​המשרד לאיכות הסביבה העיראקי כי נקט באמצעי זהירות לקראת כל אפשרות של "אסון גרעיני באוקראינה".

בהודעת "המרכז להגנה מפני קרינה" של המשרד, שפרסמה סוכנות הידיעות העיראקית " WAA ", נכתב כי צעדים אלו ננקטו "על סמך משימות הפיקוח שהוטלו על ידי המרכז (…) ועם פרוץ הסכסוכים הצבאיים באוקראינה".

המרכז אומר כי הצעדים הללו מגיעים "כתוצאה מחשש בינלאומי גובר מפני אפשרות של נזק כלשהו למתקני הגרעין האוקראיניים כתוצאה מפעולות צבאיות".

הוא הדגיש כי הוא עושה את הדרוש כדי להגן על כל מחוזות עיראק מפני קרינה, וכי "הועלה מצב הכוננות ביחידות לגילוי רדיולוגי והתרעה מוקדמת".

מנכ"ל המרכז, סבאח אל-חוסייני, אמר כי "הצוותים הטכניים של המרכז (…) הועמדו בכוננות לתגובה למצבי חירום".

הוא ציין שזה קרה "מאז היום הראשון של המבצעים הצבאיים הרוסים באוקראינה, במיוחד לאחר האירועים במפעל הגרעיני בצ'רנוביל ובמפעל זפוריז'יה".

הפעולות הצבאיות כתוצאה מהמלחמה המתמשכת באוקראינה עוררו חשש מהשפעת ההתקפות על תחנות כוח גרעיניות באוקראינה, בעיקר על מפעל זפוריז'יה, שהוא המפעל הגרעיני הגדול באירופה.

מחשש לאסון כתוצאה מהתקיפות, הגינויים הבינלאומיים הופנו למוסקבה, בעוד וושינגטון דיברה על "איום על אירופה והעולם", לאחר שקייב אמרה כי הכוחות הרוסיים כבשו את התחנה, וכי הפצצות ארטילריה רוסיות הובילו לשריפה לידם, בעוד שמוסקבה טוענת שהיא לא אחראית להפצצות.

הוא ציין כי "המרכז נמצא בקשר מתמיד עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, באמצעות רשת מערכת המידע הבינלאומית לניטור רדיולוגי, ומערכת חילופי המידע המאוחדת, כדי לקבל ולהעריך מידע על התפתחויות".

אל-חוסייני הוסיף כי "בהתבסס על נתוני הניטור הרדיולוגי של מערכות ההתרעה המוקדמות הפרוסות בכל נפות עיראק, והמדידות שנעשו באמצעות טכניקות ניטור רדיולוגי מודרניות, באמצעות הפעלת מערכת הניטור האווירי (iCAM), אין אינדיקציה לזיהום רדיואקטיבי במרחב האווירי העיראקי".

انفجار

קרדיט: אלחורה וye-now.net