אבדות הצבא הרוסי בפלישה לאוקראינה. חיתוך מצב

למרות המספרים השונים לגבי מספר הקורבנות של המלחמה הרוסית באוקראינה, וחוסר הדיוק בשל החשאיות הרוסית, מקורות שונים מסכימים כי הצבא הרוסי ספג אבדות קשות מאז תחילת המלחמה שעליה הכריז ולדימיר פוטין ב-24 בפברואר. 

לפי גורם אמריקאי בכיר, ששוחח עם חדשות CBS , בין 5,000 ל-6,000 חיילים רוסים נהרגו רק בשבועיים הראשונים של הפלישה. 

הבכיר הדגיש כי מדובר במספר שקשה להעריך בזמן אמת, והדגיש כי המספר עשוי להיות קרוב יותר ל-3,500.

אבדות מאוד מאוד כבדות

הבכיר תיאר את מספר האבדות באומרו "אבדות מאוד מאוד גדולות", בהשוואה למספר האבדות שספגו כמה צבאות בקרבות במהלך מלחמת העולם השנייה. 

הבכיר לא נתן הערכה לגבי מספר הרוסים שנפצעו, אך הנתון ברוב המלחמות הוא בדרך כלל פי שלושה ממספר ההרוגים, שניתן להעריך בין 15,000 ל-18,000 פצועים.

רוסיה - מלחמה - הפסדים
קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

נראה כי מעט מומחים צבאיים חושבים שהמלחמה מתנהלת טוב עבור רוסיה. 

ג'קי היינריך של פוקס ניוז אמרה בציוץ שמספר ההרוגים הרוסים בשבועיים "עלה על מספר ההרוגים האמריקאים במהלך מלחמת עיראק".

קצין בכיר בצבא ארה"ב אמר ביום שלישי כי עד 4,000 חיילים רוסים מתו מאז החליט הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה ב-24 בפברואר, ועדיין כוחות הצבא של הקרמלין ממשיכים להתמודד עם התנגדות עזה.

גנרל סקוט דה פרייר, מנהל סוכנות הביון של משרד ההגנה, אמר למחוקקים בבית הנבחרים האמריקני כי ההערכה הקרובה ביותר היא בין 2,000 ל-4,000 הרוגים בצד הרוסי, כך דיווח הוושינגטון פוסט .

הערכות אלו מהוות אינדיקטור חשוב להיקף האבדות הכבדות שהסב הצבא האוקראיני הקטן יותר לכוחות הרוסיים.

אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי, אמרה לוועדת המודיעין של בית הנבחרים באותו דיון כי מספר הקורבנות בסכסוך הינו "משמעותי וממשיך לעלות".

"עד כה, אפשר והצבא הרוסי והאוקראיני ספגו אלפי נפגעים, כמו גם מקרי מוות רבים של אזרחים", אמרה. 

גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר כי הכוחות הרוסיים נמצאים כ-37 מיילים מזרחית לקייב, לאחר שהתקדמו מדרום-מערב לעיר סומי, אך הם לא הצליחו עד כה לכבוש את קייב.

במשך מספר ימים עצרה שיירה באורך קילומטר של כלי רכב רוסיים מנמל התעופה גוסטומל, כ-15 קילומטרים צפונית-מערבית לקייב. 

השוואות

פייר ראצו, מנהל המחקר בקרן הים התיכון למחקרים אסטרטגיים, אמר מצדו כי עם הסכסוך באוקראינה, "העולם גילה מחדש את הקרבות האינטנסיביים מאוד", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

הוא ציין כי מספר הקורבנות הגיע דומה למספר במהלך המלחמה בצ'צ'ניה (1994-1996), או בין הערבים לישראל במלחמת אוקטובר 1973, ש"הרגה כ-3,000 ופצעה 9,000 אחרים בצד הישראלי תוך שלושה שבועות".

הוא ציין כי "במהלך מלחמת איראן-עיראק, מניין ההרוגים הגיע ל-1,000 בני אדם ביום במהלך ההתקפות המסיביות".

אם כבר מדברים על אוקראינה, האיש העריך שמספר האבדות עוד יעלה, אם הרוסים יפתחו בהתקפה על הערים הגדולות, שבהן לכוחות האוקראינים המתבצרים יהיו יתרונות טקטיים משמעותיים.

בדו"ח למועצה האירופית ליחסים בינלאומיים, החוקר גוסטב גריזל העריך כי "אם הכוחות האוקראינים ימשיכו להסב אבדות לצבא הרוסי בקצב הנוכחי, פוטין יצטרך להוציא לפועל במהירות את אסטרטגיית היציאה במיידי".

קייב לא סיפקה הערכה לגבי אבדותיה, ומוסקבה טענה בתחילת מרץ כי 2,800 חיילים אוקראינים נהרגו.

על פי הנתונים האחרונים של האו"ם, לפחות 474 אזרחים נהרגו ו-861 נפצעו מאז תחילת המלחמה.

خسائر الجيش الروسي في أوكرانيا خلال 3 أيام

 

קרדיט: אלחורה וסוריה טי וי