עוד על התבססות חיזבאללה ואיראן במרחב דרום סוריה

כפי שחשפנו לפני מספר שבועות, איראן וארגון הטרור חזבאללה פועלים בשיתוף פעולה מלא על מנת לאפשר לגיטימציה ותמיכה צבאית לפעילויות הטרור שמבוצעות על ידיהם במרחב דרום סוריה, ובגבול סוריה-ישראל בפרט.

הפעילות, שמבוצעות החל מההתערבות האיראנית במלחמת האזרחים הסורית כבר בשנת 2012, נהייתה ענפה בחודשים האחרונים ובאמ״ן עוקבים מקרוב אחר תהליכי גיוס והפעלת הסוכנים בדרום סוריה והשיעיזציה שמבצעת איראן בעיירות באזור, בעיקר בכרפא ובסעסע.

אנו חושפים היום לראשונה כי אחד מבכירי חזבאללה המכונה החאג׳ ולאא׳, לבנוני במקור, פיתח והקים ב2018 מספר שלוחות באזורים נפרדים במחוזות דרעא וקונייטרה (בעיקר במשולש המוות שבין שני המחוזות) שפעלו כדי להקל על פעילויות הטרור של חזבאללה ופיקוח על סחר בסמים במרחב.

עפ״י גורמים מודיעיניים, החאג׳ ולאא׳ עובד בשיתוף פעולה עם חטיבה 121 של צבא סוריה במרחב קונייטרה.

בנוסף, השלוחות הללו מתמקדות במעקב אחר כל מתנגדי הנוכחות האיראנית בסוריה ומתנגדי משטר אסד, ובזיהוים כיעדים להתנקשות בתיאום עם הדיוויזיה הרביעית של צבא סוריה, בראשות אלוף משנה מחמד עיסא, אשר לוקח על עצמו את הוראות ביצוע החיסולים, באמצעות שכירי חרב, לעיתים אף מדאעש.

איראן גם היא ממשיכה לפעול במסגרת ההתבססות צבאית בסוריה, לאחרונה בעיקר במערך הנ״מ הסורי, שם האיראנים משלבים פעילים איראנים וציוד טכנולוגי להפעלת סוללות ההגנה האווירית.
עפ״י גורמים עלומי שם, סוללות נ״מ בעלות זיקה איראנית נפרסו במחנה גדוד 89, גדוד הגנ״א סורי הממוקם בסמוך לעיירה ג׳באב בדרום סוריה.

Rocket Fired From Syria Hits Israeli-Held Golan

קרדיט: ערוץ הטלגרם עולם החדשות בטלגרם      קרדיט לתמונה: www.ndtv.com