הטיימס: משבר הפליטים האוקראיני יהיה גרוע פי שלושה ממשבר הפליטים הסורי

מנהיגי מדינות אירופה נערכים לגל חדש של פליטים המגיע מאוקראינה   , שעשוי להיות גדול פי שלושה ממספר הפליטים שהגיעו מסוריה ב-2015, מה שגרם למשבר פוליטי ברחבי יבשת אירופה.

ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, הצהיר כי המשבר הממשמש ובא יהיה גדול בהרבה במספרו בהשוואה למספר הפליטים שהגיעו בשנים 2015-2016 לאירופה מסוריה, בעקבות התגברות המעורבות הרוסית באותו עימות. הוא אמר: "כאשר משבר הפליטים הסורי התרחש בין השנים 2015-2016, דיברנו על מיליון וחצי אנשים, אבל היום המספר גדול בהרבה", וציין כי מספר זהה של פליטים חצו את גבולות אירופה מאוקראינה במהלך המלחמה בשבוע האחרון בלבד, והוסיף: "עלינו לגייס את כל המשאבים של האיחוד האירופי כדי לעזור לאותן מדינות שמקבלות פליטים, ולכל המדינות מסביב לאוקראינה, נזדקק ליותר בתי ספר ומרכזי קבלה, ועוד מהכל".

בורל גם הודיע ​​כי האיחוד האירופי חושש שמספר הפליטים המגיעים מאוקראינה יגיע לחמישה מיליון, לאחר ש-200,000 אוקראינים נמלטו מהסכסוך בארצם תוך 24 שעות, שכן רוסיה מכוונת באופן שיטתי על אזרחים, כלשונו.

לאחר שיחות בין שרי החוץ האירופים בצרפת , יצא בורל בהצהרה הבאה: "אנו מודאגים מאוד מהאפשרות שחמישה מיליון פליטים יגיעו לאירופה, וההערכה הזו הגיונית וחסרת תקדים מאז מלחמת העולם השנייה ".

נציבות האומות המאוחדות לפליטים מעדכנת כי מספר הפליטים הגיע אתמול למיליון שבע מאות שלושים וחמישה אלף ושישים ושמונה איש, עלייה של יותר מ-200 אלף איש מאז יום ראשון האחרון שבו החלו אנשים לברוח עקב המִלחָמָה.

יותר ממיליון איש הגיעו לפולין , יותר מ-180,000 איש הגיעו להונגריה , ו-128,000 איש הגיעו לסלובקיה , מכיוון שהן המדינות השכנות.

זו הסיבה ש-UNHCR הכריז: "המתקפה הצבאית על אוקראינה הרסה תשתיות אזרחיות בנוסף להרג אזרחים ואילץ אחרים לברוח מבתיהם בחיפוש אחר ביטחון, הגנה וסיוע".

אלפים נאבקו להתפנות מחרקוב באמצעות רכבת

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות