מסמך סודי שדלף חושף כיצד מתמודדת רוסיה עם גופות ההרוגים שלה באוקראינה

מסמך רוסי שהגיע לידי כוחות אוקראינים חשף את הדרך שבה מוסקבה מתמודדת עם גופות החיילים הרוסים ההרוגים שנפלו במתקפה הנוכחית על אוקראינה – " יש לקבור אותם בקברי אחים, ואם זה לא אפשרי יש להשליך את גופותיהם".

בהתייחסו למסמך זה, אמר פיקוד המבצעים הצפוני של צבא אוקראינה: "זה כל מה שאתה צריך לדעת על יחס האויב לחייליו." וזה פורסם, על פי רשת החדשות הערבית – "אלדוראר אלשאמיה", בתגובה בעמוד הרשמי שלה ב"פייסבוק", בו אמרה: "מצד שני, החיילים הנופלים אצל האוקראינים נחשבים לגיבורים, וזכרם מכובד". המסמך הרוסי הינו "לשימוש רשמי בלבד". והוא תקף החל מה-1 במרץ 2022, חמישה ימים לאחר תחילת המתקפה הרוסית על אוקראינה.

"Sky News Arabia" דיווח כי המסמך קורא לצבא הרוסי "לקחת את תעודות הזהות של אנשי הצבא שנהרגו באוקראינה", ו"לנקוט צעדים דחופים בנוגע להוצאת גופות החיילים הרוסים ההרוגים מאוקראינה. אם אפשר אז בלילה, וארגון קבורתם בקברי אחים, או סילוק הגופות".

בתחילת המערכה הרוסית באוקראינה נחשף מתקן הקרימטוריום המותקן על רכב רוסי שנלווה אל הכוחות וכבר אז היה חשד שרוסיה מביאה מתקן זה כדי לשרוף את כופות חלליה והמנע מחשיפתם למצלמות זרות.

הקרימטוריום הנייד:

روسيا تنشر محارق جثث متنقلة لمتابعة قواتها في أوكرانيا

קרדיט לתמונה: LIVE LEAK