הסכם סורי-עיראקי לקישור קווי הרכבת

המנהל הכללי של מסילות הברזל בסוריה, נג'יב פארס, חשף כי סוכם על פרויקט מקשר בין סוריה לעיראק, בצעד שישפר את הגישה של איראן לסוריה באמצעות מסילות ברזל.

פארס מסר כי במהלך שלושת הימים האחרונים התקיימו פגישות עם מנכ"ל הרכבות בעיראק, ונדונה נושא חיבור המסילות בין רשת הרכבות הסורית לרשת הרכבות העיראקית, המהווה המשך לשורה של פגישות קודמות בנושא הזה.

האתר הדגיש כי הוסכם לאחד את המפרט הטכני והמינהלי של שתי רשתות הרכבות בשתי המדינות, בהתאם למפרט הטכני המאושר כיום על ידי איגוד הרכבות, כך שהרכבות הסוריות, כאשר הן עוברות ברשת הרכבות העיראקית. , הם בעלי אותם מפרטים כמו עמיתיהם העיראקים, כך מדווח אתר החדשות האיראני – פארס.

האתר ציין כי הפרויקט נמצא כעת בשלב הכנת מחקרי המנהלות ליישום צירי ההצמדה, והוסיף כי "לא נקבע פרק זמן לסיום הפרויקט מכיוון שפרויקט הצמדת הרכבת תלוי בשלבים וצירים ישנים מאושרים וצירים אחרים המשלימים את הישנים לכיסוי כל המטענים שייצאו מנמלי סוריה לכיוון עיראק ולהיפך דרך רשת הרכבות.

לדבריו, חיבור הרכבת ישפיע לטובה על שתי הרשתות, ויעודד סחר בין שתי המדינות, בהתחשב בכך שהפרויקט הוא כלכלי מכיוון שלפרויקטים אלו יש היתכנות כלכלית וישפיעו לטובה על שתי הרשתות, יפחיתו עלויות התחבורה, וזה יחייה את התעשיות וחילופי הסחר בין שתי המדינות.

בסוף השנה שעברה, במהלך ביקורו בעיראק, חתם שר הכבישים והשיקום העירוני האיראני, רוסתם קאסמי, על הסכם עם הצד העיראקי, לתחילת העבודה בפועל של פרויקט קישור הרכבת בין שלמצ'ה האירנית לבצרה העיראקית לאחר הפסקה של 20 שנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית. IRNA, ב-29 בדצמבר.

לטענת סוכנות "אלטלבה" = "الطلبة" האיראנית, עם הקמת קו זה, רשתות הרכבות בעיראק יאפשרו לחבר את איראן עם סוריה, בתוואי העובר מבצרה לבגדד ומשם לעיר אל-קאים השוכנת בסמוך לגבול עיראק-סוריה.

הפרויקט צפוי לתרום לחיזוק השפעתה של איראן בסוריה, עיראק ולבנון, ויקל על הגעת שיירות של עולי רגל שיעים מאפגניסטן, פקיסטן ואיראן דרך עיראק לסוריה, וכן יתרום לרווחים הכלכליים של איראן, אשר הרכבת תקל על הגישה שלה לים התיכון.

קרדיט:אלאיסתיקלאל