"פלישה לאוקראינה עלולה לפתוח את התיאבון של איראן לכיבוש מדינה במפרץ"

היום, יום ראשון, הזהיר האקדמי האמירתי ד"ר עבדול-חאלק עבדאללה מפני האפשרות של כיבוש מדינת מפרץ על ידי איראן על רקע השתיקה המערבית נוכח הפלישה הרוסית לאוקראינה .

עבדול חליק עבדאללה, צייץ ואמר: " הפלישה של רוסיה לאוקראינה עשויה לפתוח את התיאבון של איראן לפלוש למדינת מפרץ , כך שתרחיש הפלישה לכווית יחזור על עצמו ".

יועצו של נסיך הכתר מאבו דאבי הוסיף, "אז מה תהיה עמדתה של אמריקה, שהסתפקה עד כה רק בסנקציות מבלי לשלוח את חייליה להגן על מדינה אירופית דמוקרטית , האם היא תגן על מדינת מפרץ ?"

 האקדמי מאיחוד האמירויות המשיך , "האם אפשר לסמוך על אמריקה אחרי היום? זה האתגר הגדול ביותר לביטחון המפרץ בעתיד".

הציוץ של עבדאל-חאלק עבדאללה, המקורב לבן זאיד, עולה בקנה אחד עם גישתה של איראן להחייאת הסכם הגרעין במהלך השיחות הנוכחיות עם מדינות המערב בווינה.

ואתמול, שבת, הודיעה איראן כי הסכימה למפת דרכים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי לפתור את כל הבעיות הקיימות בנוגע לתוכנית הגרעין של המדינה עד סוף יוני.

ההודעה האיראנית הגיעה בזמן שכל הצדדים המעורבים בשיחות העקיפות בין טהראן לוושינגטון ,שמטרתן להחיות את הסכם הגרעין ,אמרו כי הם קרובים להגיע להסכמה בשיחות האחרונות בווינה.

מוחמד אסלמי, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית , אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "הסכמנו לספק תשובות לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עד סוף החודש האיראני חרדאד ( 21 ביוני). ) עם מסמכים הקשורים לנושאים הבעייתיים בין טהראן לסוכנות.

איש אקדמיה באמירויות מזהיר: פלישה לאוקראינה עלולה לפתוח את התיאבון של איראן לכיבוש מדינת מפרץ

קרדיט: אלדוראר