טראמפ: צריך לסכסך בין רוסיה וסין הפועלות יחד נגד ארה"ב

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הציע, כדי להפיל את רוסיה וסין בפח, צריך לצייר את הדגל הסיני על מטוסי קרב אמריקאים ולתקוף כוחות רוסים.

טראמפ אמר – על פי כתב הוושינגטון פוסט – שאמריקה צריכה "לשים את הדגל הסיני על מטוסי ה-F-22F-22 שלה ולהפציץ את הכוחות הרוסיים, אז נגיד שסין עשתה את זה כדי שהם יוכלו להתחיל להילחם אחד עם השני, בעוד אנחנו צופים בשביעות רצון."

הוא המשיך, "כך ניצור קרע בין סין לרוסיה , שנעשו שותפות אסטרטגיות ומתמודדות נגד אמריקה מאז התקופה הסובייטית", וציין כי "ארצות הברית תוכל ללמד את הרוסים לקח מבלי לקחת אחריות לכך".

הצעתו של טראמפ הגיעה במהלך נאומו בפני תורמים גדולים בוועדה הלאומית הרפובליקנית (RNC), בו דיבר על הצעדים שעל ארצות הברית לנקוט בתגובה למלחמה הרוסית נגד אוקראינה.

הצהרותיו של טראמפ באו במקביל לביקורת על סנאטורים רפובליקנים, על מעשיהם והצהרותיהם שתוארו כ"חסרי אחריות", בעיצומה של הפלישה הרוסית לאוקראינה, לרבות פרסום הצילומים מפגישה באמצעות אפליקציית "זום" עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

לפני מספר ימים, טראמפ חידש  את קביעתו  כי המתקפה של רוסיה על אוקראינה "לא הייתה מתרחשת אילו הוא היה נשיא ארה"ב", תיאר את הפלישה הרוסית כ"שואה", והוא גם האשים בכך את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, באומרו : "תראו מה קורה במדינה שלנו , אלה שמנהלים אותה הם טיפשים." הוא גם מתח ביקורת על ארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO), ותיאר אותה כ"נמר של נייר".

ראוי לציין כי נשיא  רוסיה ולדימיר פוטין  פתח, עם עלות השחר ביום חמישי ה-24 בפברואר 2022,  במבצע  צבאי  באזור דונבאס  , שבמזרח אוקראינה, שעורר תגובות נזעמות ממדינות רבות, במיוחד באירופה ובמדינות נאט"ו, מה שגרם להן להטיל סנקציות כלכליות ופיננסיות חמורות על רוסיה.

روسيا تعلن موعد انتهاء الحرب في أوكرانيا | المصري اليوم

קרדיט לתמונה: אלמצרי אליום