דיווח: זלנסקי שרד 3 ניסיונות התנקשות

המגזין " טיימס " דיווח כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות בשבוע שעבר.

המגזין דיווח כי מוסקבה שלחה שתי קבוצות שונות של שכירי חרב מקבוצת "ואגנר", קבוצה הפועלת בגיבוי הקרמלין, וכוחות מיוחדים צ'צ'נים, להרוג את הנשיא האוקראיני.

היא ציינה ששכירי החרב של וגנר בקייב ספגו אבדות כה כבדות במהלך ניסיונותיהם להתנקש בחייהם של זלנסקי, עד שהם הוטרדו ממידת הדיוק שהאוקראינים חזו את תנועותיהם. מקור המקורב לקבוצה אמר כי היקף כוח האדם של צוות האבטחה של זלנסקי הינו עצום.

בשבת סוכל ניסיון התנקשות בזלנסקי בפאתי קייב. גורמי ביטחון אוקראינים אמרו שקבוצה של כוחות מיוחדים צ'צ'נים חוסלו לפני שהצליחו להגיע לנשיא.

אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אמר לערוצי הטלוויזיה האוקראינים שמרגלים הודיעו לו על ההתנקשות המתוכננת.

גורמים אוקראינים אומרים כי המידע שהוביל להרג הגורמים הצ'צ'נים הגיע מסוכנים בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי שמתנגדים למלחמה.

"אני יכול לומר שקיבלנו מידע משירות הביטחון הפדרלי הרוסי, שלא רוצה להשתתף במלחמה העקובה מדם הזו. הודות לכך חוסלה הקבוצה הצ'צ'נית שבאה לרצוח את הנשיא", אמר דנילוב.

המגזין ציין כי מחסלים אלו פועלים בהנהגתו של נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב.

روسيا تزج بقوات خاصة شيشانية في سوريا - Daily Sabah Arabic

קרדיט לתמונה: דיילי סבאח

הוא הוסיף עוד כי שכירי החרב של קבוצת וגנר לא היו מודעים לרוצחים הצ'צ'נים, ועשו ניסיונות משלהם להתנקש בחיי ראש הממשלה, לאחר ששהו בקייב במשך יותר משישה שבועות, ועקבו אחר פעילותם של 24 אישים אוקראינים מהממשלה.

מגזין הוסיף כי לוחמי וגנר התבקשו שלא לבצע פעולות כלשהן עד שיינתן מעבר בטוח ליציאתם מקייב לאחר השלמת ההתנקשויות, לאחר שהכוחות הרוסים ישתלטו על העיר.

אך ככל שקצב ההסתערות הרוסית על הבירה הואט, שכירי החרב נכנסו ללחץ כבד ממוסקבה להמשיך בפעולותיהם כדי להבטיח ניצחון ברור.

מקור המקורב לשכירי החרב בקייב אומר שלמרות שאיבדו חלק מחברי הקבוצה בפעולות כושלות השבוע, עדיין יש להם כ-400 לוחמים בבירה בלבד.

"צריך רק אחד מהם כדי להתמזל מזלו וכולם חוזרים הביתה עם פרס", הוסיף המקור למגזין. על פי ההערכות, שכירי החרב תכננו ניסיון נוסף לפני סוף השבוע.

המגזין ציין כי חוליה של שכירי חרב "ואגנר" חזרה מאפריקה בסוף דצמבר, והתארגנה מחדש בבסיס במרחק של כ-60 מייל ממוסקבה, לפני שנשלחה בקבוצות קטנות לאזור דונבאס שבדרום אוקראינה.

כוח משימה נוסף של 400 חיילים חצתה מבלארוס ואז לתוך פנו לעבר הבירה קייב לפני סוף ינואר.

מקור דיפלומטי ומומחה וגנר אמרו כי למרות שכוחות העילית – "ספצנאז" של רוסיה היו מסוגלים יותר ביעילות להתנקש בנשיא אוקראינה כי הם יותר מצויידים ויותר מאומנים , הקרמלין בחר בשכירי החרב של ואגנר לביצוע החיסול. 

הוא הוסיף כי הסיכונים במבצע כזה יהיו גבוהים מאוד וווגנר ערוכים לנפגעים בשורותיהם. "אחת התוכניות למבצע היא לאתר את זלנסקי, לסמן אותו בלייזר ואז חיל האוויר הרוסי יוכל לתקוף אותו", הוסיף.

جنود للإيجار.. التاريخ السري لعلاقات مرتزقة فاغنر وروسيا | أخبار سياسة |  الجزيرة نت

קרדיט : אלחורה ואלג'זירה ורשתות חברתיות