"פוטין נמצא במצב קטסטרופלי", וזה מה שיקרה לרוסיה בעוד פחות מחודש

עיתונאי האופוזיציה הסורי, פייסל אלקאסם , אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עומד בפני קטסטרופה לאחר שארצות הברית ואירופה הטילו סנקציות כלכליות על ארצו בעקבות הפלישה לאוקראינה, וכי תוצאותיהן על הכלכלה הרוסית יופיעו בתוך פחות מחודש.

אל קאסם אמר בציוץ באמצעות טוויטר: "למען האמת, לא הבנתי את חומרת הסנקציות המערביות על משטרו של פוטין עד לפני זמן קצר,…לפני כן, חשבתי שהם סתם מגוחכים, אבל מתברר שהם קטלניים מבחינה כלכלית".

הוא הסביר שצעד זה "ישיג את תוצאותיו תוך פחות מחודש", והוסיף, "כל השווקים הפיננסיים העולמיים נסגרו מול פוטין , והמטבע, האג"ח והחובות הזרים שלו נקלעו למצב קטסטרופלי ".

בציוץ נפרד אחר אמר פייסל אל- קאסם : "לפני זמן מה הייתה לי שיחה עם אישיות פוליטית וכלכלית בכירה על המצב באוקראינה. שאלתי אותו על מה שקורה באוקראינה, והוא אמר לי: אני אגיד לך רק משפט אחד: פוטין גמור".

הוא הוסיף, "אמרתי לו: זה לא הגיוני, והוא ממש אמר: מיליון אחוז נגמר… אלו דבריו..בואו נחכה ונראה”.

דוברת הבית הלבן הוסיפה, במהלך מסיבת עיתונאים, כי עלות היבוא לרוסיה תעלה עקב ירידת הערך של הרובל, ואמרה: לא רצינו להטיל סנקציות על רוסיה , אבל פוטין לא הותיר לנו ברירה.

היא הדגישה כי הסנקציות גרמו להפסדים לרובל הרוסי, והמניות הפיננסיות קרסו, וציינה שהכלכלה הרוסית תיגרם נזק רב עקב הפלישה לאוקראינה.

דוברת הבית הלבן אמרה: אנו נמנע מפוטין להשיג יתרונות כלשהם מהמערכת הפיננסית העולמית, והסבירה כי הוקם צוות תגובה וכדי לעזור לאוקראינה להתמודד עם הפלישה הרוסית.

Russia-Ukraine Crisis: Economic Impact of war on Global Markets - Tata  Capital Bog

קרדיט: אלדוראר + טאטה קפיטל